» اخبار ایران و جهان » آغاز مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۴؛ از فردا
اخبار ایران و جهان

آغاز مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۴؛ از فردا

بهمن 6, 1394 007

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۴ از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در نشست خبری رزمایش دریایی ولایت ۹۴، با بیان اینکه این رزمایش در وسعت سه میلیون کیلومتر مربع برگزار می‌شود، اظهار کرد: منطقه این رزمایش شامل شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه می‌شود.

وی در ادامه افزود: این رزمایش از اول بهمن آغاز شده است و مرحله استقرار نیروها اجرا شده و مراحل تاکتیکی آن از فردا آغاز می‌شود. در ادامه نیز مرحله پرتاب انواع موشک‌ها و در نهایت نیز مرحله رژه دریایی برگزار خواهد شد.

امیر سیاری هدف اصلی برگزاری رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۴ را نشان دادن توانمندی و اقتدار کشورمان در برقراری امنیت در دریاها دانست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین افزود: در این رزمایش یکان‌های منتخب نیروی دریایی از جمله زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، ناوهای موشک انداز، ناوهای پشتیبانی، تیپ های تکاور دریایی، جنگال،‌ آماد و پشتیبانی، بهداشت و درمان و یکان‌های اطلاعاتی حضور دارند.

دریادار سیاری با اشاره به اهمیت شمال اقیانوس هند برای ترانزیت کالا و انرژی، تأکید کرد: اقیانوس هند برای ما همانند سایر کشورهای بسیار اهمیت دارد، بنابراین امنیت این منطقه باید برقرار باشد زیرا در غیر این صورت دزدی دریایی نیز در این منطقه رخ خواهد داد. همانطور که اکنون دزدی دریایی در خلیج عدن رواج دارد. بنابراین برقراری امنیت در منطقه شمال اقیانوس هند برای تردد امن کشتی‌های تجاری کشورمان از مأموریت‌های نیروی دریایی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه در هشت سال گذشته نیروی دریایی سه هزار کشتی تجاری را همراهی(اسکورت) کرده و ۲۵ کشتی از کشورهای مختلف را از چنگ دزدان دریایی نجات داده است، گفت: ما در این رزمایش چگونگی برقراری امنیت را در شمال اقیانوس هند تمرین می‌کنیم

http://media.mehrnews.com/d/2015/12/19/3/1943910.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×