» عمومی » فناوری اطلاعات » افتتاح نخستین خط تولید سیم‌کارت در کشور
فناوری اطلاعات

افتتاح نخستین خط تولید سیم‌کارت در کشور

دی 24, 1392 0011

نخستین خط تولید سیم کارت در ایران توسط یکی از زیرمجموعه‌های مؤسسه اعتباری ثامن وابسته به بنیاد تعاون سپاه افتتاح شد.

این مجموعه با سرمایه‌گذاری مستقیم 10 میلیون دلاری راه‌اندازی شده است.

محسن سجادی‌نیا در یک نشست خبری پس از افتتاح این مجموعه گفت: در این مجموعه از ماشین‌آلات اروپایی استفاده شده و محصولات تولیدی تأییدیه و استاندارد اروپا را دارد.

مدیرعامل پردازش تصویر رایان گفت: این مجموعه یکی از بزرگترین مجموعه‌های چاپ و بسته‌بندی است که در زمینه چاپ و بسته‌بندی دخانیات، دارو و لوازم بهداشتی و آرایشی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: اساس کار این مجموعه در چهار موضوع چاپ و بسته‌بندی، چاپ ایمنی، تولید هولوگرام و چاپ تجاری است.

سجادی‌نیا اضافه کرد: در این مجموعه از صفر تا 100 تولید هولوگرام به صورت داخلی انجام می‌شود و مشتریان نیز سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت هستند.

این تولیدکننده انواع کارت هوشمند در کشور اظهار داشت: تولیدات این کارخانه داخلی در بخش کارت‌های بانکی، کارت شناسایی، کارت ملی، کارت سوخت، سیم‌کارت و کارت شارژ است.

مدیرعامل پردازش تصویر رایان ادامه داد: تقریباً حدود یک ماه پیش سیم‌کارت را از خارج وارد می‌کردیم و به همراه اول تحویل می‌دادیم. این خرید از یک شرکت فرانسوی که در چین تولید دارد انجام می‌شد.

وی گفت: اکنون عرضه مختلف سیم‌کارت را بخشی از خارج و بخشی از داخل تهیه می‌کنیم و پس از شخصی‌سازی اطلاعات در نهایت تولید در داخل صورت می‌گیرد.

وی گفت: این در حالی است که در گذشته اطلاعاتی که باید روی سیم‌کارت ثبت شود به خارج فرستاده می‌شد و این خروج اطلاعات از کشور بود.

سجادی‌نیا گفت: طی قراردادی با همراه اول هم‌اکنون باید تا پیش از پایان سال 5 میلیون سیم‌کارت و در سال آینده 20 میلیون سیم‌کارت به این اپراتور تحویل دهیم.

مدیرعامل پردازش تصویر رایان توضیح داد: در تولید داخلی سیم‌کارت چیت‌ست و بدنه که ورقی است وارد می‌شود و به اندازه کارت پانچ می‌شود سپس شخصی‌سازی روی سیم‌کارت صورت می‌گیرد.

این تولیدکننده سیم‌کارت در کشور توضیح داد: از دیگر تولیدات کارخانه تولید کارت‌شارژ است تا پیش از سال 88 در تولید کارت‌شارژ 50 درصد داخلی و 50 درصد خارجی بود که در سال 88 صد درصد به صورت بومی در داخل تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این خط تولید در مجموع توانایی تولید 45 میلیون کارت هوشمند در سال را دارد که سیم‌کارت و کارت‌شارژ برای سه اپراتور تلفن همراه، کارت بانکی برای تمام بانک‌های کشور، کارت ملی هوشمند برای سازمان ثبت‌ احوال از جمله تولیدات این خط تولید است.

سجادی‌نیا گفت: هم‌اکنون دو کمپانی مطرح در دنیا در زمینه تولید تجهیزات سیم‌کارت فعالیت دارند که یک شرکت آلمانی و یک شرکت آمریکایی هستند و خرید ما از شرکت آلمانی انجام می‌شود.

این تولیدکننده داخلی سیم کارت در کشور توضیح داد: بحث بومی‌سازی ساخت چیت‌ست سیم‌کارت باید توجیه اقتصادی داشته باشد زمانی این کار صرفه اقتصادی دارد که نیاز سالانه بیش از 2 میلیارد سیم‌کارت باشد این در حالی است که نیاز سالانه ایران به سیم‌کارت حداکثر 20 میلیون سیم‌کارت است.

وی گفت: قیمت تمام شده تولید سیم‌کارت در داخل 20 تا 30 درصد کمتر از قیمت سیم‌کارت وارد شده است و از آنجا که مواد اولیه از خارج وارد می‌شود با احتساب 30 درصد هزینه گمرکی سیم‌کارت و 4 درصد هزینه گمرکی مواد اولیه در مجموعه تولید سیم‌کارت در داخل صرفه اقتصادی دارد.

سجادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اسکرچ سیم‌کارت تا چندی پیش از خارج وارد می‌شد اما اکنون خط تولید آن در کشور راه‌اندازی شده علاوه بر این در بخش تولید هولوگرام قابلیت تولید نخ اسکناس را نیز داریم.

این تولیدکننده داخلی سیم‌کارت یادآور شد: هزینه تولید یک سیم‌کارت در خارج از کشور 4 هزار تومان و هزینه تولید در داخل حدود 2500 تومان است.

سجادی‌نیا همچنین با اشاره به تولید برچسب شبنم در این کارخانه گفت:‌این تولیدات مربوط به تعهدات قبل است و تا جایی که اطلاع داریم با کنار گذاشتن شرکت راهبر، متولی دیگری برای اجرای طرح شبنم در حال انتخاب است و این پروژه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون هر قطعه هولوگرام دخانیات به قیمت 5 ریال تولید می‌شود که در بازار قادرند این هولوگرام‌ها را تا قیمت هر قطعه 50 تومان بخرند اما طبق تعهد ما تنها مجاز به فروش این هولوگرام‌ها به مرکز نظارت دخانیات کشور هستیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×