» عمومی » ورزشی » همایون بهزادی درگذشت/ پرسپولیس دیگر سرطلایی ندارد
ورزشی

همایون بهزادی درگذشت/ پرسپولیس دیگر سرطلایی ندارد

بهمن 2, 1394 0011

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس که همه او را به عنوان سرطلایی فوتبال ایران می شناختند پس از تحمل یک دوره بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد و به دیار باقی شتافت.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون بهزادی که مدتها به خاطر بیماری ریوی و قلبی تحت درمان بود و اواخر عمرش را در منزل بستری بود، بامداد امروز جمعه در سن ۷۴ سالگی به دیار باقی شتافت تا فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس سرطلایی اش را از دست بدهد.

همایون بهزادی در سال ۱۳۲۰ در خرم‌آباد به دنیا آمد،خانواده او اصالتی تهرانی دارند اما به خاطر شغل پدرش که یک نظامی بود او در خرم آباد زاده شد. او پیشتر در تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کرد و بیشتر دوران باشگاهی‌اش را در پرسپولیس گذراند. بهزادی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی بود.

بهزادی در سال ۱۹۶۷ به تیم پیکان پیوست و پس از آن در بهار سال ۱۹۶۸ به پرسپولیس منتقل شد. در همان سال به خاطر مصدومیت شدیدی که از جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ به جا مانده بود به صورت قرضی از پرسپولیس به پیکان بازگشت. در نهایت و قبل از این که دوباره به پرسپولیس برگردد، همراه با پیکان قهرمان جام تهران شد. پس از آن در پرسپولیس ماند و همراه این تیم قهرمان لیگ ۱۹۷۲ و ۱۹۷۴ شد.

از جمله افتخارات همایون بهزادی هتریک در بازی معروف پرسپولیس و استقلال است که در ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ برگزار شد که با برتری شش بر صفر به سود پرسپولیس پایان یافت.

بهزادی در سال ۱۹۶۶ به همراه تیم ملی ایران به مقامی دومی بازی‌های آسیایی تایلند رسید. هم چنین در سال ۱۹۶۸ قهرمان جام ملت‌های آسیا شد، زمانی که در چهار بازی چهار گل به ثمر رساند و یکی از بازیکنان مطرح گلزن جام شد.بهزادی هم چنین همراه با تیم ملی ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲ شد.

http://media.mehrnews.com/old/Larg1/1392/04/19/IMG14580712.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×