» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهردار مباركه: دريافت عوارض آلايندگي حق شهرداري ها است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهردار مباركه: دريافت عوارض آلايندگي حق شهرداري ها است

دی 30, 1394 039

شهردار مباركه گفت: دريافت عوارض آلايندگي حق شهرداري ها است و صنايع تا زماني كه آلودگي توليد مي كنند موظف به پرداخت عوارض آلايندگي هستند.

به گزارش پایگاه خبری شمس، محمد شرفا اظهار داشت: شهرداري ها بايد به دنبال وصول عوارض آلايندگي باشند، و صنايع آلاينده بايد در جهت رفع و كاهش آلايندگي خود تلاش كنند.
وي با بيان اينكه صنايع اطراف شهرها بايد از استانداردهاي زيست محيطي لازم برخوردار باشند، افزود: بررسي وضعيت صنايع اطراف شهرستان و محاسبه ميزان آلايندگي آنها وظيفه محيط زيست است و شهرداري نمي تواند به صورت مستقيم در اين زمينه اقدامي انجام دهد.
شرفا با بيان اينكه سازمان محيط زيست تا به امروز همكاري خوبي در اين زمينه داشته است، تصريح كرد: بدنبال اين نيستيم كه عوارض آلايندگي را از صنايع دريافت كنيم، صنايع بايد در جهت رفع و كاهش آلايندگي خود حركت كنند.
وي افزود: از دولت و مسئولان انتظار داريم كه درصورتيكه صنايع و كارخانجات به كمك هاي مالي و امكاناتي در جهت رفع آلايندگي خود نياز داشتند آنها را ياري دهد.
شهردار مباركه با بيان اينكه مسئولان استان بايد به صنايع و كارخانجاتي كه براي مردم مضر هستند و آلايندگي ايجاد مي كنند تذكر جدي دهند، گفت: عوارض آلايندگي حق شهرداري ها است و صنايع هم تا زمانيكه آلايندگي دارند بايد عوارض را بپردازند و از طرف ديگر در جهت رفع و كاهش آلايندگي خود اقدام كنند.
وي با بيان اينكه شهرداري مباركه بدنبال گرفتن عوارض آلايندگي نيست، خاطرنشان كرد: ما واقعا زماني كه شهر پاك و بدون آلايندگي داشته باشيم خوشحال مي شويم.
شرفا افزود: با توجه به وجود صنايع متعدد در اطراف شهر مباركه تلاش كرديم تا با ايجاد فضاي سبز بخشي از آلودگي هواي شهر مباركه را مهار كنيم.
وي با اشاره به احداث پاركينگ طبقاتي و نقش آن در كاهش آلودگي هواي شهر گفت: ايجاد پاركينگ مناسب در شهر مي تواند نقش موثري در كاهش آلودگي و هوا و تردد اضافه خودرو ها داشته باشد.
شهردار مباركه به اصلاح معابر، احداث ميادين و تقاطع ها اشاره كرد و افزود: اصلاح گره هاي ترافيكي شهر و احداث ميادين و تقاطع ها در جهت ماندگاري و توقف اتومبيل ها موثر است.
وي با بيان اينكه احداث كمربندي شرقي شهر تاثير زادي در كاهش سفرهاي شهر دارد، افزود: توسعه حمل و نقل عمومي، فرهنگ سازي در زمينه استفاده از دوچرخه و استفاده از انرژي هاي پاك در دستور كار و مطالعات شهرداري مباركه قرار دارد.
شرفا در خصوص دريافت عوارض از صنايع آلاينده‌ شهر مباركه و به ويژه فولاد مباركه اظهار داشت: در جهت رفع آلودگي هوا و توسعه فضاي سبز در سال جاري ۸ هكتار درختكاري و ايجاد فضاي سبز در شهر مباركه انجام شد.
وي با بيان اينكه مردم حق دارند هوايي پاك و سالم استنشاق نمايند، گفت: صنايع شهرستان بايد تمام تلاش خود را در جهت رفع آلايندگي بكار گيرند.
شهردار مباركه با اشاره به وجود تعداد زيادي صنايع و كارخانه‌هاي بزرگ و كوچك در شهر مباركه اظهار داشت: نياز جدي‌ به ايجاد و توسعه فضاي سبز احساس مي‌شود، فضاي سبز شهر مباركه بالغ بر ۱۲۰ هكتار است كه در اين مدت ۸ هكتار توسعه‌يافته است.
شرفا بابيان اينكه سرانه فضاي سبز در شهر مباركه ۴۵ مترمربع است، تصريح كرد: در كل كشور كمتر شهري را مي‌توان يافت كه از اين ميزان فضاي سبز برخوردار باشد.
وي ماهانه هزينه زيادي صرف نگهداري فضاي سبز شهر مباركه مي شود، گفت: با وجود استقرار صنايع متعدد در اطراف شهر همچنان نياز به فضاي سبز هست، به همين خاطر هزينه بالاي نگهداري، به دنبال اضافه كردن فضاي سبز شهر هستيم.
شهردار مباركه با بيان اينكه نگهداري فضاهاي سبز و همچنين معابر سطح شهر نيازمند اعتبارات و هزينه بالايي است، گفت: شهرستان‌هاي ديگر به دليل عدم وجود مراكز صنعتي و توليدي، با تردد وسايل نقليه سنگين روبه‌رو نيستند اما شهرستان مباركه همواره نيازمند رديف اعتباري خاصي براي نگهداري از خيابان‌ها، جاده‌ها و فضاي سبز است.
وي با بيان اينكه مباركه نگين سبز استان اصفهان يكي از شهرستان هاي بسيار مهم فرهنگي، صنعتي و كشاورزي ايران در استان اصفهان است، گفت: اخذ ماليات ارزش افزوده و عوارض آلايندگي نمي‌تواند درآمدهاي پايداري براي شهرداري مباركه باشد.
شهردار مباركه گفت: مباركه شهري صنعتي است كه بيش از ۴۰۰ صنعت اطراف آن مشغول فعاليت هستند، اين مساله ترافيك زيادي به وجود آورده و رينگ شرقي مباركه در راستاي ساماندهي اين ترافيك احداث شده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 3

  1. امین

    قدر مهندس شرفا را بدونید بومی نیست اما هوای بومی ها را دارد !!!!

  2. بنده خدا

    کی گفته هوای بومی ها را داره این آقا به سفارش شخص بخصوصی از افراد شورای شهر داره تیشه به ریشه کشاورزان صحرا غرب مبارکه می زنه این هواداری است ؟ وشهردار بدون اجازه آقای ……..که خیلی هم غرور وتکبر داره آب هم نمی خورد چه رسد به اینکه هوای بومی را داشته باشد

    • امین

      در این مورد اطلاعی ندارم!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×