» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: مردم باید همگام با مسئولين در رفع مشكلات زيست محيطي تلاش و همكاري نمايند
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: مردم باید همگام با مسئولين در رفع مشكلات زيست محيطي تلاش و همكاري نمايند

دی 30, 1394 008

فرماندار شهرستان مباركه ضمن گراميداشت ۲۹ دي ماه روز ملي هواي پاك، افزود: بحران آلودگي هوا در ساير كلان شهرهاي كشور ضرورت يك عزم ملي براي سالم نگه داشتن هوا را مي طلبيد و مسئولين ستاد اجرايي كاهش آلودگي هوا را بر آن داشت تا به منظور ايجاد حساسيت در بين اقشار مختلف جامعه،از سال ۱۳۷۴روز ۲۹ دي ماه را به عنوان روز ملي هواي پاك اعلام نمايند.

وي آلودگي هوارا يك بحران ملي وتهديد جدي ، مستمر و فراگير عليه سلامت مردم و محيط زيست دانست و افزود : راه مقابله با آلودگي هوا در گرو عزم ملي است كه لازم همه مردم و مسئولين به اين موضوع و آثار سوء آن در سلامت مردم و تخريب محيط زيست كه به صورت آرام و تدريجي و بعضاً غيرقابل جبران نمايان ميگردد، به عنوان يك معضل ملي توجه نمايند.

ذاكري با اشاره به اهميت ارتقاي سطح آگاهيهاي عمومي پيرامون مسائل زيست محيطي و آلودگي هوا تاكيد كرد: مردم نيز بايستي همگام با مسئولين در رفع مشكلات زيست محيطي تلاش و همكاري نمايند.

علي اصغر ذاكري صنعتي شدن شهرها،گسترش ترافيك شهري،افزايش مصرف انرژي در بعضي بخش ها و … را از عوامل اصلي تشديد آلودگي هوا دانست و تصريح كرد: ايجاد حساسيت در بين اقشار مختلف جامعه،آموزش و تنوير افكار عمومي در زمينه آلودگي هوا مي تواند عامل مهمي در ايجاد مشاركت مردمي و افزايش هماهنگي بين بخشي گردد.

فرماندار مباركه با اشاره به صنعتي بودن شهرستان مباركه تاكيد كرد: ضروري است ضمن مديريت آلايندگي ها در شهرستان فضاي پاكي را براي تنفس همشهريان عزيز فراهم نماييم.

وي به برنامه ها و اقدامات در راستاي كاهش آلايندگي هاي زيست محيطي اشاره نمود و افزود: آموزش دانش آموزان،برگزاري مسابقه،نصب بنر ،چاپ مقاله و … در راستاي سالم نگه داشتن هوا و كاهش آلودگي از جمله برنامه ها در اين روز مي باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×