» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » مصاحبه » اداره محیط زیست شهرستان مبارکه پس از سال ها دارای ساختمان مستقل شد / مصاحبه اختصاصی
مصاحبه - مطالب ویژه

اداره محیط زیست شهرستان مبارکه پس از سال ها دارای ساختمان مستقل شد / مصاحبه اختصاصی

دی 29, 1394 1124

افروز باقری رئیس اداره محیط شهرستان مبارکه به مناسبت 29 دی روز هوای پاک و گشایش ساختمان مستقل اداره محیط زیست شهرستان مبارکه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری شمس بخشی از مشکلات و اقدامات انجام شده این اداره را بیان داشت.

دکتر افروز باقری در خصوص سوابق و معرفی خود گفت: رشته تخصصی بنده دکترای مدیریت محیط زیست می باشد. حدود 14 سال سابقه در اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان و از آذر ماه 1393 تاکنون هم رئیس اداره محیط زیست و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه هستم.

رئیس اداره محیط شهرستان مبارکه در خصوص وضعیت محیط زیست شهرستان مبارکه بیان داشتند به لحاظ قرار گرفتن در شعاع 50 کیلومتری اصفهان، وسعت کم و انباشت بیش 400 صنعت مختلف و نیز صنایع بزرگ و نزدیکی ذوب آهن، متاسفانه از آلودگی صنایع بی بهره نیست. با پیگیری های شبانه روزی اداره کل محیط زیست استان اصفهان و اجرای طرح جامع کنترل کیفی هوا (کاهش آلودگی هوا) بحمد الله تعداد روزهای ناسالم کاهش یافته است.

دکتر باقری در خصوص اقدامات انجام شده اذعان داشت جهت جلوگیری از ایجاد آلودگی و کنترل و کاهش آلودگی موجود، پایش مستمر و شبانه روزی صنایع انجام می شود. صنایع بزرگ طبق قانون موظفند نسبت به نصب پایش آنلاین (بر خط) اقدام کنند. طی بازدید و پایش انجام شده چنانچه واحد صنعتی، خدماتی موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورد طی صدور دو فقره اخطار یکماهه و 15 روزه به واحد صنعتی آلاینده مهلت داده میشود تا نسبت به ارایه برنامه برنامه زمان بندی رفع آلودگی اقدام نمایند. در صورت عدم توجه به اخطارها و عدم اقدام متناسب، موضوع از طریق مراجع قضایی و تا رفع کامل آلودگی پیگیری می شود.

ایشان در خصوص اهمیت محیط زیست گفت توجه به محیط زیست و حفاظت از آن طبق آیات و احادیث، اصل پنجاهم قانون اساسی منویات مکرر مقام معظم رهبری حق الناس موکد و حق عمومی است و حفاظت از آن برای تمام اقشار جامعه لازم الاجرا و وظیفه دینی و انسانی و اجتماعی است.

وی افزود: سعی ما بر این است که کلیه آلودگی های توسط صنایع قبل از اینکه کار به مراجع قضایی ارجاع شود کاهش و حذف شود. یکی از مشکلات زیست محیطی شهرستان عدم مدیریت صحیح پسماندها توسط برخی صنایع و برخی ارگانها و حتی خود مردم است که با دفع غیر اصولی منابع طبیعی ارزشمند موجود را به زباله دانی تبدیل میکنند.

افروز باقری اضافه کرد: معضل سوزاندن پسماندها و ضایعات از هر نوعی در شهرستان وجود دارد که تا حدود زیادی با پیگیری های انجام شده مهار و کنترل شده اما همت و عزم جمعی و توجه و فرهنگسازی عمومی را می طلبد. مردم شهرستان مبارکه بسیار فهیم و فرهیخته هستند و اگر عواقب و خطرات جبران ناپذیر بهداشتی و زیست محیطی آن آگاه شوند اجازه وقوع آنرا نخواهند داد.

دکتر باقری گفت: سوزاندن ضایعات و زباله و حتی باقیمانده های گیاهی مزارع بار آلودگی زیادی به محیط زیست وارد می کند که علاوه بر ایجاد آلودگی باعث ایجاد تغییرات آب و هوا و اثرات دیگر بر محیط می باشد. آلودگی های محیط زیست علاوه بر اثرات سریع و مشهود، اثرات بلند مدت و نا مشهودی هم دارد که ممکن است در سالهای آینده و با اثرات تجمعی و جبران ناپذیر بروز نماید.

ایشان در ادامه افزود: متاسفانه آلودگی های محیط زیست به چالش جهانی تبدیل شده و کلیه کشورهای جهان برای حل این چالش در تلاشند و ما نیز بعنوان ساکنین این کره خاکی موظف هستیم به این جریان بپیوندیم. یکی از مواردی که در این راستا باید بدان توجه اساسی شود آموزش، فرهنگ سازی و نهادینه سازی توجه به محیط زیست از مقاطع ابتدایی تحصیلی و در گامهای بعدی برای عموم اقشار می باشد.

وی گفت: این اداره علاوه بر بحث مانیتورینگ و پایش صنایع و آلودگی ها در زمینه مکانیابی و استعدادیابی صنایع، آموزش و فرهنگ سازی، حفظ و حراست از کلیه زیستگاهها و حیات وحش موجود و جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز فعالیت میکند. و همچنین در راستای تحقق کلیه اهداف سازمان حفاظت از محیط زیست و اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری مجدانه تلاش می نماید.

رییس اداره محیط زیست شهرستان مبارکه در خصوص اقدامات پایش و نظارتی این اداره از زمان حضورش در این اداره گفت: از آذر 93 تاکنون 820 مورد پایش صنایع انجام و 166مورد اخطار و پیگیری قضایی انجام شده است.این آمار نشان دهنده پیگیری های مستمر این اداره در راستای کنترل و رفع آلودگی و تلاش صنایع در کاهش و کنترل سطح آلودگی بوده است.صنایعی که تداوم آلودگی دارند یا اقدامات اصلاحی انجام نمی دهند، پیگیری قضایی می شوند

در پایان دکتر باقری رئیس اداره محیط زیست شهرستان مبارکه در گفت و با خبرنگار پایگاه خبری شمس درباره گشایش ساختمان مستقل این اداره گفت: ضمن تشکر از کمک های فرماندار محترم شهرستان مبارکه، شورای شهر و شهرداری مبارکه در این زمینه، با پیگیری های انجام شده این اداره ساختمان جدید اداره محیط زیست شهرستان مبارکه از محل فرمانداری مبارکه به آدرس مبارکه، خیابان شریعتی، جنب اداره پست، کوچه سجاد، پلاک 115 انتقال یافت و آماده خدمت رسانی به شهروندان محترم می باشد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 1

  1. بهناز ایزدی استاد زبان بازنشسته

    با قبولی موفقیت تان در برابر باری تعالی و ارزوی راندمان بیشتری برای امت فهیم مبارکه هستم . و وقق قران و فرمان رهبری کار فرا تر از چهار چوب باشد و منتظر شکایت نباشید و ضربالعجل به مشکلات و فع ان من و شما کوشا باشیم تا در قوانین پاگیر نشود
    4ماه است بوی بد و نفس گیر د هوا موذیانه پخش میشود .
    چرا؟!!!!!
    و ازطلاع دادم به اداره اصفهان و با من تماس گرفته و قول رسیدگی فوری دادند ولی اتفاقی نیافتاد .
    مردم دادند خفه میشوند و وفق 286 مجازات اسلامی باید یافت شود .
    صنایع فولاد قصد نابودی امت را کرده و اب فلزات روانه رودخانه کرده و ام اس و سرطان را اشاعه داده .
    صنعتی که به اب نیاز دارد .چگونه از بوشهر به مبارکه کویر اورده شد
    ایا در کویر اب یافت میشود . دوست عزیز و مسول شایسته و بالیاقت از پرفسور کردوانی در هواست جلسه حضوری و برای رفع مشکل خود انسان در اثر عدم تفکر ایجاد کرده و بعد به چکنم افتاده رسیدگی و داهکار داده .
    مساءل ریاد است برای گفتن . این اب را اصفهان و یزد هم نوش کرده و ساید فردا خودمان سرطان و ام اس گرفتیم .تعداد زیادی از دانشجوهای دلبندم فوت کردندن و تعدادی در گیر هستن . اگر بر سر عریز شما خوای ناگرده بیاید چه !!!!!!!!!!!!!!موید باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×