» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » رمز ماندگاري و تعالي فولاد مبارکه در فرهنگ غني سازماني کارکنان و توليد رقابتي است
فولاد مبارکه - مطالب ویژه

رمز ماندگاري و تعالي فولاد مبارکه در فرهنگ غني سازماني کارکنان و توليد رقابتي است

دی 27, 1394 008

دکتر بهرام سبحاني در جشن 23 ديماه، سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه از وجود فرهنگ غني سازماني کارکنان و توليد رقابتي به عنوان رمز ماندگاري و تعالي شرکت ياد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شمس، ايشان در جمع معاونين، مديران و کارکنان شرکت ضمن قدرداني از تلاش همه کارکناني که از دوران ساخت تاکنون براي فولاد مبارکه با تمام وجود مايه گذاشتند، يادکارکنان فقيد اين شرکت را نيز گرامي داشت و افزود: نتيجه همه اين تلاشها اين شده است که امروز ما شاهد آن باشيم که فولاد مبارکه چونان ستاره اي درخشان بر تارک صنعت فولاد کشور بدرخشد.

ايشان با اشاره به نسل اول از همکاران در ساخت و بهره برداري از اين پروژه عظيم، و با توجه به مشکلاتي که اين عزيزان پس از بازنشستگي با آن مواجه شده اند، ابراز اميدواري کرد تا هر چه زودتر مطابق حق مسلم اين همکاران، راهکاري جامع و دائمي تدوين و اجرايي گردد.

دکتر سبحاني با اشاره به وجود تعرفه نامناسب بر واردات فولاد کشور تصريح کرد: کشور آمريکا با وجود اينکه عضو سازمان تجارت جهاني است با وضع تعرفه 225 درصدي از توليدات داخلي خود حمايت کرده است اين در حاليست که با پيگيريهاي مستمر فولاد سازان کشور، تعرفه ي جديدي در بخش فولاد کشور وضع شد ولي آنقدر قيمتهاي جهاني سير نزولي دارد که اگر در مقاطع مختلف و به صورت پلکاني بر اساس قيمتهاي جهاني اين تعرفه ها در کشور تغيير نکند به يقين تمامي فولادسازان کشور با مشکلات بزرگتري مواجه خواهند شد.

وي در همين رابطه ادامه داد: افزايش قيمت مواد اوليه و انرژي در کشور، کاهش ميزان فروش و قيمت محصولات در بازار و افزايش قيمت تمام شده محصول که حاشيه سود بسياري از شرکتها را تحت تأثير قرار داده است، و برخي شرکتها را رو به تعطيلي يا کاهش نيرو سوق داده است. تا امروز فولاد مبارکه به واسطه تلاش همکاران و انعطاف پذيري آنان و همسو شدن ايشان با سياست هاي شرکت از جمله جاري کردن نهضت کاهش هزينه و همچنين هدف گذاري براي توليد محصولات ويژه و جديد شرايطي ايجاد شد که بدون هرگونه کاهش نيرو بتوانيم در گردونه رقابت باقي بمانيم.

مدير عامل فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به نمونه هايي از ورقهاي ويژه و جديد در شرکت از جمله توليد ورقهاي گرم با ضخامت 17 ميلي متر و مورد نياز در لوله هاي آبرساني سطح کشور ، توليد ورقهاي IF مورد استفاده در خودرو و توليد ورقهاي آجدار و همچنين توليد و فروش ورقهاي زير 3 ميلي متر ابراز داشت: با توليد اين نوع ورقها به نياز بازار داخل پاسخ مثبت داده شد.

وي استفاده از فرصت هاي پسا تحريم را يکي ديگر از استراتژي هاي فولاد مبارکه خواند و خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه بستر لازم براي ظرفيت توليد 7.2 ميليون تن فولاد خام در فولاد مبارکه در آينده نزديک فراهم خواهد شد، و هزينه هاي اجراي طرحهاي توسعه در اين شرايط خيلي کمتر از سالهاي قبل و بعد خواهد بود لذا بايد براي انجام طرح هاي توسعه فولاد مبارکه ، فولاد هرمزگان و فولاد سفيد دشت از هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهيم. اگر قرار باشد در آينده ما سهم 50 در صدي خود را در توليد فولاد کشور داشته باشيم و کشور به سمت توليد 55 ميليون تن پيش برود ، امروز زمان مناسبي براي اجراي طرحهاي توسعه خواهد بود .

ايشان در پايان ضمن قدرداني از کارکنان خاطر نشان کرد: در دنياي رقابتي فعلي سازمانهايي موفق خواهند بود که همانند کارکنان فولاد مبارکه مشکلات و مسائل سازمان را مشکلات و مسائل خودشان دانسته و به فکر رفع آن باشند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×