» اخبار ایران و جهان » نواخته شدن دوباره زنگ هشدار در اصفهان
اخبار ایران و جهان

نواخته شدن دوباره زنگ هشدار در اصفهان

دی 24, 1392 009

ˈبابک صادقیانˈ روز سه شنبه در کارگروه آلودگی هوای اصفهان افزود: با افزایش غلظت آلاینده های هوا، امروز هوای اصفهان در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی اظهار کرد: از ابتدای ماه جاری تاکنون تنها سه روز هوای اصفهان سالم بوده است.

وی به تشریح برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان پرداخت و گفت: براساس بررسی صورت گرفته آلاینده های ناشی از حمل و نقل 7/74 درصد، نیروگاههای اصفهان 9/18 درصد، بخش صنعت 8/3 درصد، بخش خانگی و تجاری 44/1 درصد و بخش کشاورزی نیز 16/1 درصد در میزان آلودگی هوای اصفهان سهم دارد.

وی شش آلاینده اصلی در شهرهای بزرگ را شامل منوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، ذرات معلق، هیدروکربن های نسوخته و اثرات ازن عنوان کرد و گفت: هر یک از این آلاینده ها تاثیرات ضعیف تا عمیقی بر روی مجراهای تنفسی، قلب، ریه و در مجموع سیستم تنفسی فوقاتی و تحتانی دارد.

صادقیان عمده ترین عوامل افزایش آلاینده ها را شهرنشینی و شهرگرایی، رشد مصرف سوخت و انرژی، تکنولوژی نامناسب، عدم مدیریت ترافیک، گسترش ترافیک شهری و بسیاری عوامل دیگر عنوان کرد.

وی، استقرار دو سوم واحدهای صنعتی و خدماتی در شش درصد مساحت استان را از جمله دلایل مهم افزایش آلاینده های هوا عنوان کرد.

رییس آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان افزود: در برنامه کنترل جامع آلودگی هوای اصفهان، 40 منطقه شهری شامل اصفهان، شاهین شهر، برخوار، خمینی شهر، نجف آباد، انجان، فلاورجان و مبارکه دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: وی مساحت این محدوده را هشت هزار و 345 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این محدوده شهری حدود 80 درصد مساحت استان را تشکیل می دهد.

صادقیان افزود: به لحاظ مساحت 55 درصد کل صنایع استان و 61 درصد صنایع بزرگ استان در این مجموعه قرار دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اعلام 961 واحد به عنوان واحدهای آلاینده استان تا پایان سال 91 گفت: 55 درصد این واحدها که 566 واحد را تشکیل می دهند در این مجموعه شهری قرار دارد.

وی در بخش دیگری به مقایسه وضعیت نسبی وضعیت هوای اصفهان در 9 ماهه سال 91 با مدت مشابه در سالجاری اشاره کردو گفت: میزان روزهای سالم از 246 روز در سال گذشته به 222 روز در سالجاری رسیده است.

وی با بیان اینکه در طول سال شرایط پاک بودن هوا به پنج روز هم نمی رسد گفت: در مدت 9 ماهه امسال تنها 60 روز هوای اصفهان سالم بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×