» انتخاب دهم » یادداشت:بصیرت دینی در عرصه ی انتخابات 1 / حجت الاسلام حمیدرضا عقیلی
انتخاب دهم - مقاله

یادداشت:بصیرت دینی در عرصه ی انتخابات 1 / حجت الاسلام حمیدرضا عقیلی

دی 27, 1394 0014

باز هم به عرصه امتحانی دیگر نزدیک می شویم .امتحانی که چهار سال یک بار، برای همه افراد کشور وکسانی که به سن قانونی 18 سال رسیدند به وجود می آید.

آینده کشور به انتخاب من وشما بستگی دارد .اگر معیارهای درستی برای انتخاب صحیح داشته باشیم . نگرانی های زیادی بر طرف می شود .که بعضی از این نگرانی ها مربوط به داخل کشور است ؛ وبعضی به آن طرف مرزها .دشمنانمان خیز برداشته اند تا به اهداف شومشان برسند . برای همین مدتهاست که برنامه فتنه ی جدیدی را ریخته اند . اگر با بصیرت دینی و سیاسی به شناخت این عرصه بپردازیم همه این نگرانی ها بر طرف می شود پس با نگاه به آیات قران و روایات معصومین (علیهم السلام ) نقشه ی راه را به دست گرفته و دشمنان اسلام و مملکت اسلامیمان را کور و منکوب خواهیم کرد.

در این عرصه شناخت و عمل به اصولی می تواند به انتخاب و اعتماد ما به دیگران کمک کند .

اصل اول : شخص گرایی ممنوع

معیار حق و باطل افراد و اشخاص نیستند . اشتباه بزرگی که عده ای گرفتار آن می شوند و به جای شناخت حق و باطل اعتماد به اشخاص می کنند. و در این رابطه دلائل خود را دارند مثلا می گویند فلان شخص انقلابی ست و سوابق در خشانی در مبارزات دارد یا اینکه فلان شخص سابقه حضور در جبهه اش در خشان است . یا اینکه فلان شخص منسوب به فلان خانواده ی اصیل یا اینکه سید و از فرزندان حضرت زهرا(س) است و… ولی هیچ کدام از این مطالب معیار اعتماد به دیگران نیست .

مولای متقیان علی (ع) نقشه ی راه را جهت شناخت حق از باطل و اعتماد بحق بیان فرموده اند آنجا که در دوران زندگانی حضرت اميرالمومنين (ع)، برخي از اصحاب خاص مثل «حارث همداني» يا «اصبغ بن نباته» كه جزء شرطة الخميس(نيروي ضربتي و مقرّبان) حضرت بودند و هميشه شمشير روي دوش، آماده فرمان بودند و رويشان حساب مي‌شد، پس از جنگ جمل آمدند خدمت حضرت که ما در اين جنگ جمل مانده‌ايم. آن طرف زن پيامبر و اين طرف داماد پيامبر؟

آن طرف صحابي بزرگ طلحه، اين طرف صحابي بزرگ عمارياسر؟

آن طرف زبير اين طرف محمدبن ابي‌بکر؟ چه کار بايد کرد؟

عبارت اين است «انا رجل مرموث» يعني من مردي هستم که راه را گم کرده‌ام. حضرت فرمود «انت رجل مرموث؟» تو راه را گم کردي؟ “حق را بشناس آن وقت اهل حق را بشناس”

معیاراجتهاد و یا تخصص یا نسب افراد نیست حضرت امیر (ع) می فرماید اشکال شما این است که انسانها را معیار حق وباطل قرار داده ای در حالی که اشتباه می کنید .جمله ای در وصیت نامه ی حضرت امام خمینی (قدس سره ) است که می فرمایند میزان حال فعلی افراد است. اگر حال فعلی فرد مطابق با حق بود مورد اعتماد است والا حتی اگر سابقه درخشانی داشته باشد دلیل بر حقانیت او نیست. در پایان بیان این نکته لازم است که چه بسیار افرادی بودند که خوب شروع کردند هدف مقدسی داشتند تلاش مستمری داشتند اما خوب به پایان نرساندند

این مطلب ادامه دارد ….

IMG_4660

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×