» عمومی » ورزشی » رونالدو توپ طلاي سال 2013 را به دست آورد
ورزشی

رونالدو توپ طلاي سال 2013 را به دست آورد

دی 23, 1392 0017

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه ،مراسم انتخاب برترين‌هاي فوتبال دنيا در سال 2013 امشب (دوشنبه) در مراسمي در شهر زوريخ سوئيس برگزار شد و در آن کريستيانو رونالدو، ستاره پرتغالي تيم رئال مادريد به عنوان بهترين فوتباليست دنيا انتخاب شد تا براي دومين بار در طول دوران بازيگري خود توپ طلا را َاز آن خود کند.

رونالدو که پيش از اين در سال 2008، زماني که توپ طلا به تنهايي توسط نشريه فرانس فوتبال ارائه مي‌شد، اين افتخار را کسب کرده بود، به لطف گل‌هاي پرشمارش در سال 2013  که او را به گلزن‌ترين مهاجم دنيا تبديل کرد توانست توپ طلاي فيفا را از آن خود کند. اين در حالي است که او در فصل گذشته نتوانست هيچ افتخار تيمي را به همراه کهکشاني‌ها کسب کند.

کاپيتان تيم ملي پرتغال در سالي که گذشت 63 گل به ثمر رساند که مهم‌ترين آنها 4 گلي بود که در دور پلي‌‌اف مرحله انتخابي 4 جام جهاني در ترکيب تيم ملي کشورش به سوئد زد. رونالدو در بازي رفت در ليسبون يک گل و در بازي برگشت در استکهلم 3 گل زد تا به تنهايي تمام گل‌هاي پرتغال را در دور پلي‌آف به ثمر رسانده باشد.

به اين ترتيب کريستيانو رونالدو به سلطه ليونل مسي بر فوتبال جهان که 4 سال اخير به طور پياپي توپ طلا را تصاحب کرد پايان داد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×