» اخبار ایران و جهان » ایران خواستار عذرخواهی نشد؛ آمریکا هم عذرخواهی نکرد!
اخبار ایران و جهان

ایران خواستار عذرخواهی نشد؛ آمریکا هم عذرخواهی نکرد!

دی 23, 1394 0010

معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای عذرخواهی واشنگتن از تهران به دلیل ورود قایق های آمریکایی به آب های سرزمینی ایران را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اِس عذرخواهی این کشور از ایران در مسأله ورود قایق های آمریکایی به آب های سرزمینی ایران را رد کرد.

«جو بایدن» معاون رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به اقدام قایق های آمریکایی در نقض حریم ایران در این مصاحبه اعلام کرد: آیا برای مشکل پیش آمده برای قایق، باید عذرخواهی کنیم؟

وی ادامه داد: البته درخواستی نیز مبنی بر عذرخواهی نیز وجود نداشت. ایرانی ها قایق های ما را درست مانند اقدام ما در نجات قایق های ایرانی کمک کردند.

این در حالیست که دقایقی پیش «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا از اقدام مؤثر ایران در حل و فصل صلح آمیز مسأله ورود قایق های آمریکایی به حریم آبی ایران تشکر کرده بود.

لازم به ذکر است، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا پیشتر در خصوص توقیف دو قایق نیروی دریایی این کشور از سوی ایران به «محمد جواد ظریف» گفته بود: ورود این قایق ها اشتباهی بوده و تجاوز به آبهای ایران تعمدی نبوده است.

منابع آمریکایی می گویند قایق های مذکور در ماموریت آزمایشی بوده اند که بر اثر نقص فنی وارد آبهای ایران شده اند. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این دو قایق بین کویت و بحرین در حرکت بودند که ارتباط با آنها قطع شده است.

ساعتی پس از انتشار این خبر پیتر کوک سخنگوی پنتاگون نیز گفته بود: در تماس با مقامات ایران این اطمینان به آنها داده شده است که ناوچه ها بلافاصله آبهای خلیج فارس را ترک خواهند کرد.

آمریکا ادعا کرد ناوچه هایش بین آبهای مرزی بحرین و کویت در حال گشت زنی بودند که تماس آنها با پنتاگون قطع شد. گفته می شود ناوچه های آمریکایی د رحال آموزش ملوانان نیروی دریایی آمریکا بودند که به اشتباه وارد آبهای ایران می شوند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/07/26/3/1775541.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×