» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » زیر‌ساخت‌های ایجاد خط مترو در مسیر اصفهان-مبارکه فراهم شود
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

زیر‌ساخت‌های ایجاد خط مترو در مسیر اصفهان-مبارکه فراهم شود

دی 22, 1394 0015

روش حمل و نقل نیرو‌های فولاد مبارکه از اصفهان به مبارکه باید از اتوبوس به قطار شهری تغییر کند و زیر‌ساخت‌های ایجاد مترو در این مسیر باید فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری شمس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه در این بازدید اعضای شورا با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این مجتمع صنعتی آشنا شدند، اظهار کرد: ما در کشور از نظر تولید فولاد به نقطه خوبی رسیده‌ایم.

عبدالرسول جان‌نثاری با اشاره به اینکه ما در این بخش از کمترین وابستگی برخوردار هستیم و این سبب افتخار شهر و استان اصفهان و کشور است، اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه روز به روز نیز به کیفیت و تکنولوژی‌های نوین صنعت فولاد دسترسی پیدا می‌کند و فولاد‌های جدید را تولید می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهر‌سازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: نیرو‌های این مجموعه به دلیل بعد مسافت این کارخانه با اصفهان باید یک مسیر قابل توجهی را هر روز طی کنند و به دلیل زیاد بودن تعداد نیرو‌های شرکت فولاد مبارکه، روزانه بیش از چند 100 دستگاه اتوبوس مسیر اصفهان تا مبارکه را باید طی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای مسائل زیست محیطی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و مسائل اقتصادی این روش تغییر کند و از حالت حمل و نقل با اتوبوس به قطار شهری تبدیل شود، ادامه داد: ایجاد قطار شهری در این مسیر می‌تواند یک کار دو‌سویه باشد و سبب منفعت کارخانه و هم منفعت شهر‌های در مسیر این خط شود.

جان‌نثاری با بیان اینکه زیر‌ساخت‌های ایجاد مترو در این مسیر باید فراهم شود، تاکید کرد: امدیریت شهری باید زیر‌ساخت‌های این کار را از نظر برنامه‌ریزی، تملک و احداث فراهم کند و ایجاد خط مترو در ابتدا نیاز به برنامه‌ریزی و تملک دارد و بین شهر‌های در این مسیر باید تعاملات بین شهری انجام شود و این شرکت نیز با پرداخت بخشی از هزینه‌های این مهم می‌تواند به ایجاد خط مترو در این مسیر کمک کند. 

5454

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×