» اخبار ایران و جهان » ناوگروه سی و هفتم نداجا به کشور بازگشت/ اسکورت ۱۳۳۸ کشتی در آب‌های آزاد طی ۳۸ روز
اخبار ایران و جهان

ناوگروه سی و هفتم نداجا به کشور بازگشت/ اسکورت ۱۳۳۸ کشتی در آب‌های آزاد طی ۳۸ روز

دی 20, 1394 1014

فرمانده ناوگروه سی و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ۴ درگیری با دزدان دریایی در خلیج عدن گفت: طی ۳۸ روز ماموریت در آب‌های آزاد بیش از ۱۳۳۸ کشتی در این خطوط اسکورت شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، امیر دریادار رضا عباسی ساعتی پیش در مراسم استقبال از ناوگروه سی و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر موفقیت آمیز بودن این ماموریت اظهار داشت: ناوگروه 37 اطلاعاتی، رزمی نداجا متشکل از ناو سبلان و ناو پشتیبانی تنب در تاریخ 12 آذر ماه سال جاری ساحل ایران را ترک وپس از طی 5هزار و 500مایل دریایی در عرض 38  روز به انجام ماموریت پرداخت.

وی در ادامه حضور مستمر در آب‌های بین المللی را در راستای عمل کردن به دستورات مقام معظم رهبری اعلام کرد و  بیان داشت: اسکورت ناوگان کشتیرانی ایران اسلامی با هدف حفظ امنیت اقتصادی کشور یکی از مهمترین ماموریت‌های نداجا در آب‌های آزاد است.

امیر دریادار عباسی تصریح کرد: در طول زمان حضور در این ماموریت 4 مرحله درگیری با دزدان دریایی داشتیم که در این درگیری‌ها 2 فروند کشتی تجاری و 2 فروند نفتکش جمهوری اسلامی ایران از تهدید دزدان دریایی نجات یافت.

فرمانده ناوگروه سی و هفتم نداجا با اشاره به حضور این ناوگروه در بندر سلاله کشور عمان افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد همواره سفیر صلح و دوستی است.

وی در ادامه به رهگیری ومانیتورینگ 1338 کشتی در طول ماموریت اشاره داشت و افزود: ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اقتدار حافظ امنیت خطوط کشتیرانی بین المللی و اقتصاد کشور است.

امیر دریادار عباسی در بخش پایانی سخنان خود از آمادگی کامل ناو پشتیبانی آبی خاکی تنب خبرداد و افزود: این ناو نیروبر پس از سه سال نوسازی و بازسازی توانست در این ماموریت علیرغم شرایط بد جوی عملکرد موفقیت آمیزی را به جا بگذارد.

فرمانده ناوگروه سی و هفتم نداجا در پایان اظهار داشت: ناو گروه سی و هشتم نیز در روزهای آتی متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی بایندور، ناو جمهوری اسلامی بوشهر، ناو جمهوری اسلامی لاوان و با هدف آموزش دانشجویان اعزام می شود.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/20/139410201127554366877444.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×