» اخبار ایران و جهان » ضربه زنگنه و دوستانش به نفت و گاز ایران/خسارت۵۰میلیارددلاری کرسنت
اخبار ایران و جهان

ضربه زنگنه و دوستانش به نفت و گاز ایران/خسارت۵۰میلیارددلاری کرسنت

دی 20, 1394 0013

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سالهاست کشور در آتش اشتباهات می‌سوزد، گفت: متاسفانه امروز شاهدیم که قراردادهای جدیدی پایه‌گذاری می‌شود که کرسنت‌های جدید از دل آن بیرون می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی در نشست خبری پرونده کرسنت و قراردادهای جدید نفتی که صبح امروز برگزار شد گفت: سالهاست کشور در آتش اشتباهات می سوزد.

وی افزود:مشکلات اقتصادی در کشور یک فوریت جدی و اساسی است و توجه به رفع آن اولویت است که با فوریت توسط مسئولان در دولت و مجلس به انجام برسد.

نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره اینکه بارها درباره کرسنت صحبت کردم، گفت: متاسفانه امروز شاهدیم که قراردادهای جدیدی پایه گذاری می شود که کرسنت های جدید از دل آن بیرون می آید.

زاکانی با بیان اینکه محکومیت عناصر کرسنت قطعی شده است گفت: کسانی که در کرسنت پول دریافت کردند امروز طمع کرده و برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند.

این نماینده مجلس افزود: برخی مدعیان در دولت امروز مدعی مبارزه با فساد هستند اما اسمشان در لیست پول بگیران در این پرونده سیاه است.

وی خطاب به وزیر نفت عنوان کرد: آقای زنگنه! کشور ما دیگر تاب و تحمل بستن قرار دادهای کرسنت بعدی را ندارد.

زاکانی با بیان اینکه در پرونده کرسنت بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار خسارت به کشور متحمل شد، گفت: این رقم چند ده هزار میلیاردی خسارتی بود که به ازای حضور عناصر یقه سفید و دزدان چراغ دار سرمایه ملت به یغما رفت.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در این کشور عده ای با رانت و پول مردم و سرمایه های ملی به سرمایه های چندمیلیاردی رسیدند پس حداقل به این چندهزار میلیارد بسنده کرده و جان ملت را از آنها طلب نکرده و زمینه فشار بیشتر بر مردم را فراهم نکنند.

نماینده مردم تهران در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آقای روحانی در دوران مسئولیت خود به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی در نامه ای به رئیس جمهور وقت مخالفت خود را با قرارداد کرسنت اعلام کرده بودند، اما امروز چه اتفاقی افتاده که موضع آقای رئیس جمهور تغییر کرده است و آیا در ماهیت قرارداد کرسنت تغییری بوجود آمده است یا نه؟ گفت: آقای روحانی در آن دوران ۲ نامه به رئیس جمهور وقت زدند که اسناد آن در دست ما است، این نامه ها مربوط به سال های ۸۱ و ۸۲ بود و به نکاتی اشاره کرد که اشکالات وی کاملا درست بود.

وی افزود: اما آقای روحانی تنها بخشی از اشکالات کرسنت را مطرح کردند و همه مسائل را در این نامه ها عنوان نکردند.

زاکانی ادامه داد: بعد از نامه آقای روحانی، بنا شد جلسه ای برگزار شود تا این مسئله مورد ارزیابی قرار گیرد و آقای روحانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی در این جلسه شرکت کنند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: به دستور رئیس جمهور وقت جلسه تشکیل شد، اما از آقای روحانی دعوت نکردند، جلسه جوری تنظیم شد که بدون حضور روحانی مسئله بررسی شود و واقعیت موضوع را معلوم نکردند.

وی تصریح کرد: ما در مجلس به آقای روحانی گفتیم که نامه شما برای قبل از الحاقیه ششم بوده و بسیاری از اشکالات که امروز دست ما را از منافع مان کوتاه کرده در آن نامه ذکر نشده بود.

زاکانی اضافه کرد: به آقای روحانی گفتیم که نامه شما همه اشکالات را ذکر نکرده بود و آقای رئیس جمهور هم برای این اظهارات ما پاسخی نداشتند.

نماینده مردم تهران افزود: دفاع آقای رئیس جمهور در روز رأی اعتماد به زنگنه و اظهاراتشان مبنی بر اینکه اگر رأی ندهید، من حتی برای ۲ ماه هم نمی توانم این مجموعه را حتی با سرپرست اداره کنم، نشان دهنده این است که آقای رئیس جمهور حساب ویژه ای بر روی زنگنه و دوستانش باز کرده بود. به خصوص که آقای زنگنه عنوان کرد اگر من وزیر شوم، ظرف ۲ هفته پرونده کرسنت را جمع خواهم کرد در حالی که ما بعد از ۲ سال در لاهه محکوم شدیم و شرایط نفت به شرایط بحرانی رسید.

وی اظهار کرد: از همه آنچه اتکاء به داخل است، عبور کردند و کسانی که در این مسیر با قرارداد کرسنت مخالفت کردند را عزل نمودند.

زاکانی با تاکید بر اینکه در ماهیت قرارداد کرسنت تغییری ایجاد نشده بلکه پرونده نسبت به نامه های آقای روحانی تلخی های بدتری را پیدا کرده که روحانی پاسخی برای آن نداشته است، خاطرنشان کرد: بنا است در کشور تعداد رویه ای که دنبال می کنند، اگر هر جا یک عنصر خدومی هست، از سر راه خود بردارند، از جمله برکناری معاون حقوقی شورای عالی امنیت ملی که وی را با فشار دولت عزل کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: این فرد می خواست از حقوق ملت صیانت کند و جای تاسف است که این رویه را پیش گرفته اند.

وی عنوان کرد: آقای رئیس جمهور، وزیر وقت و همه کسانی که دست به این رویه زدند، دست از رویه خود بردارند تا موضوع شفاف و منافع ملی تامین شود.

زاکانی با تاکید براینکه ما به دنبال استیضاح نیستیم، گفت: ما می خواهیم با دست خود این افراد اصلاحات انجام شود اگر بنا بر استیضاح باشد چند نفر مدنظر خواهند بود چراکه با تصمیمات غلط، صنعت کشور را به سمت شرایط نامطمئن می برند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/11/16/4/1906000.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×