» اخبار ایران و جهان » مخالفت نمایندگان با برداشت سالانه از صندوق توسعه ملی
اخبار ایران و جهان

مخالفت نمایندگان با برداشت سالانه از صندوق توسعه ملی

دی 20, 1394 0013

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برداشت سالانه ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آب رسانی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون عمران از طرح یک فوریتی توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفت.

براساس ماده ای از این طرح به مدت سه سال از ابتدای برنامه ششم هر سال معادل ریالی ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی پس از درج در بودجه به صورت تسهیلات با تضمین دولت به اجرای طرح های آب رسانی اختصاص می یافت تا با معرفی شرکت های ذی ربط وزارت نیرو در اختیار پیمانکاران قرار گیرد.

احمد توکلی نماینده مردم تهران با اعلام اخطار قانون اساسی اعلام کرد: طبق این ماده مجلس برای بودجه ۵ سال آینده کشور تصمیم گیری می کند و علاوه بر این طبق قانون دولت کلا مجوز دارد ۲۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی را به ریال تبدیل کند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی این اخطار را وارد دانست و گفت: طبق سیاست های کلی ابلاغیه مقام معظم رهبری نمی توان بیش از ۲۰ درصد از منابع توسعه صندوق ملی را به ریال تبدیل کرد اما مبلغ پیش بینی شده در این طرح بیشتر از ۲۰ درصد است لذا اخطار را وارد دانسته و به رای می گذارد.

نمایندگان با ۱۱۳ رای موافق، ۴۱ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در مجلس این اخطار را وارد دانستند و این ماده حذف شد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/11/03/3/1892578.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×