» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » افزایش 100 درصدی عمرِسقف کوره قوس الکتریکی ناحیه سبا
فولاد مبارکه

افزایش 100 درصدی عمرِسقف کوره قوس الکتریکی ناحیه سبا

دی 20, 1394 0012

با انجام تغييرات اساسي بر روي فرآيند تعمير و مونتاژ سقف کوره قوس الکتريکي ناحيه فولادسازي و نورد پيوسته سبا علاوه بر افزايش 100درصدي عمرِ اين تجهيز، به طور ميانگين، سالانه 2500 ميليون ريال صرفه جويي اقتصادي به دست آمد.

مسئول کارگاه آماده سازي تعميرات فولاد سازي و ريخته گري سبا از ثبت رکورد جديدي در ميزان ذوب گيري از سقف کوره قوس خبر داد و افزود: با توجه به پيگيري بعمل آمده در جهت کاهش هزينه و توقفات ناشي از تعويض پانلهاي سقف کوره قوس با يک برنامه ريزي مناسب و اجراي آن موفق به افزايش ذوب دهي سقف کوره قوس از 1548 عدد به 3608 عدد شديم .

عباسعلي عسگري ضمن اشاره به فعاليت هاي انجام شده در راستاي کاهش توقفات و تعويض پانل هاي سقف کوره ادامه داد: اجراي اين اصلاحات، کاهش 50 درصدي را در توقفات اضطراري نشان مي دهد ضمن اينکه اين امر باعث صرفه جويي 5 ساعته در تعويض سقف در يک دوره 10ماهه شده است.

وي از هماهنگي بيشتر با شرکت هاي سازنده پانل هاي سبا در قالب بازديدهاي مکرر از سوي کارشناسان تعميرات و دفتر فني تعميرات و اصلاح جوشکاري ها و نظارت پروسه ساخت پانل ها؛ ايجاد تغييرات اساسي در جهت اصلاح توزيع آب پانل هاي اصلي و البوي سقف (که باعث افزايش طول عمر البو و پانل هاي فريم اصلي شده است )؛ بررسي و اصلاح فرآيندهاي کوره و بهينه سازي سرباره پفکي که باعث بهبود عملکرد کوره و حفظ پانل هاي هوزينگ و سقف مي گردد و اصلاح فرآيندهاي مونتاژ پانل هاي سقف و رعايت فواصل دقيق بين پانل ها جهت انبساط و انقباض در حين توليد به عنوان فعاليت هاي انجام شده در جهت بهبود وضعيت سقف کوره قوس در اين ناحيه ياد کرد.

عسگري خاطر نشان کرد: در حال حاضر سازندگان پانل ها که بومي منطقه نيز هستند بخوبي با نظارت هاي انجام شده آمادگي هاي لازم را براي ساخت پانل هاي مطلوب و با کيفيت مناسب را بدست آورده و در اين مورد به خوبي رشد کرده اند.

مسئول کارگاه آماده سازي تعميرات فولادسازي و ريخته گري سبا در خاتمه از مديريت ناحيه به جهت حمايت هاي مؤثر خود و همکاريهاي مسئولين و کارشناسان دفتر فني تعميرات و توليد فولاد مبارکه و سبا و واحد خريد تشکر و قدرداني کرد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×