» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » بومی سازی دستگاه عرض سنج در خط اصلاح 2 ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه
فولاد مبارکه

بومی سازی دستگاه عرض سنج در خط اصلاح 2 ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه

دی 20, 1394 0011

يک دستگاه عرض سنج با تکنولوژي بومي و قابل رقابت با انواع مشابه خارجي، پس از عمليات طراحي و ساخت با موفقيت در خط اصلاح 2 ناحيه نوردسرد مورد بهره برداري قرار گرفت.

رييس واحد خطوط نهايي نورد سرد با اعلام اين که اين تجهيز با همکاري دانشگاه اصفهان و واحد بومي سازي و اتوماسيون و ابزار دقيق خطوط نهايي ساخته و به کار گرفته شد، افزود: اين عرض سنج به منظور کنترل پيوسته عرض ورق، که از پارامترهاي مهم براي مشتريان اين خط است، ساخته شده و از جمله مشخصات اين سيستم، ارتباط با سيستم اتوماسيون (PLC )خط توسط شبکه اترنت مي باشد.

مظاهري ادامه داد: اين تجهيز اطلاعات کلاف را از PLC دريافت و به ازاي هر کلاف يک فايل Excel که حاوي گراف تغييرات عرض بر حسب طول کلاف است، ذخيره و آرشيو ميکند. همچنين مقدار لحظه اي و واقعي عرض در هر لحظه در اختيار PLC قرار مي گيرد که مي تواند در برنامه اتوماسيون خط مورد استفاده قرار گيرد.

وي در خصوص قابليت هاي ديگر اين عرض سنج بومي سازي شده افزود:پيش از اين در ساير خطوط فولاد مبارکه از دستگاه هاي عرض سنج خارجي براي اندازه گيري عرض ورق استفاده مي شد که به نور پس زمينه نياز داشت و همين امر باعث افزايش احتمال خطا به دليل لرزش ورق مي شدکه احتمال خطا و خرابي تجهيز به دليل همين لرزش ورق نيز بيشتر بود. ضمن اينکه اين تجهيز به کاليبراسيون مداوم، تعميرات و اجراي تعميرات برنامه ريزي شده نياز ندارد.

مظاهري با تأکيد بر اينکه روش اندازه گيري عرض ورق در اين تجهيز براي اولين بار بر مبناي پردازش تصوير و نور ليزري مي باشد تصريح کرد : دقت بالاي اندازه گيري عرض، عدم نياز به منبع نور در زير ورق، کاهش احتمال آسيب ديدن تجهيز در اثر برخورد ورق و حذف امکان خطا به دليل ارتعاشات ورق و همچنين قيمت بسيار پايين نسبت به خريد خارجي از مزاياي اين نوع عرض سنج بومي سازي شده است.

وي در پايان از همکاري اساتيد و کارشناسان دانشکده برق دانشگاه اصفهان و واحدهاي مهندسي مجدد و بومي سازي و همچنين تلاش و پيگيري مديريت و کارکنان ناحيه نورد سرد، که در رسيدن به اين امر مهم همکاري داشتند تشکر و قدرداني کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×