» عمومی » فناوری اطلاعات » نمایش تصاویری نزدیک به واقعیت فضا روی تلویزیونهای هوشمند
فناوری اطلاعات

نمایش تصاویری نزدیک به واقعیت فضا روی تلویزیونهای هوشمند

دی 17, 1394 008

با تکنولوژی ۴K HDR برای تلویزیونهای هوشمند که در نمایشگاه CES آمریکا عرضه شده با همکاری ناسا، تماشاگران می توانند در یک اتاق تاریک، تصاویری نزدیک به واقعیت فضا را مشاهده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمپانی کره ای ال جی در نمایشگاه CES لاس وگاس از آغاز همکاری با شرکت‌های ارائه کننده تکنولوژی برتر در جهت ارائه‌ محصولات بیشتری با کیفیت بالای ۴K HDR (در گستره‌ای وسیع‌تر) خبر داد که بازدیدکنندگان از نمایشگاه CES قادر خواهند بود این نوآوری‌ها را از نزدیک ببینند.

تلویزیون‌های جدید ال جی OLED و تلویزیون Super UHD در سال ۲۰۱۶ برای پشتیبانی از فرمت‌های استاندارد تصویر HDR مثل HDR۱۰ و تصویر دالبی طراحی شده است. ال جی، Dolby و Netflix در همکاری مشترک تصاویری با کیفیت از سریال تمجید شده Daredevil را برای پخش در تلویزیون‌های LG ارائه شده در CES انتخاب کردند که بازدیدکنندگان می‌توانند با سر زدن به غرفه‌ LG این تصاویر را ببینند.

تصاویر Dolby Vision از تمام مزایای فناوری OLED برای ارائه شفاف‌تر قسمت روشن تصویر، تیره عمیق با جزییات بیشتر و رنگ‌های بی‌همتا استفاده کرده تا بیننده تجربه‌ فوق‌العاده‌ای را هنگام تماشای این تصاویر تجربه کند.

ال جی همچنین با تعدادی از تصویرسازان بزرگ و بین‌المللی همکاری داشته تا مطمئن شود که تصاویری که تولید می‌شوند از امکانات HDR این تلویزیون‌ها حداکثر استفاده را دارند.

ساخت یک اتاق تاریک از جمله نوآوریهایی است که در این نمایشگاه از سوی ال جی عرضه شده است و منحصرا برای پخش فیلم‌های HDR با همکاری ناسا به کار گرفته می شود. در این نوآوری که با کمک از حالت اعماق فضا، طراحی شده است، تماشاگران در یک لاتاق تاریک به تجربه‌ بی‌بدیلی از فضاهای بی‌کران دست می‌یابند. تلویزیون‌های OLED ال‌جی محملی برای نمایش آنونس کانال UHD جدید ناسا است تا تماشاگران با این تکنولوژی، بتوانند تصاویری نزدیک به واقعیت فضا را تجربه کنند.

بازدیدکنندگان این نمایشگاه، همچنین می‌توانند تصاویر HDR یوتیوب را برای نخستین بار تجربه کنند، تصاویری که به کمک Google’s VP۹-Profile ۲ رمزگشایی می‌شوند. این در حالی است که یوتیوب امکان تماشای فرمت HDR در اپلیکیشن هوشمند تلویزیون‌ را تا پایان سال میسر خواهد کرد.

ال جی از همکاری تصویری با استدیوی «فاکس قرن بیستم» نیز خبر داده که قرار است جدیدترین فیلم خود (مریخی) را در غرفه ال‌جی در نمایشگاه CES از طریق VIDITY – سرویس انتقال آنلاین فیلم‌های دیجیتال ۴K HDR  – نشان دهند. چرا که تلویزیون‌های OLED ال‌جی با VIDITY سازگار هستند و می‌توان همه تصاویر را با بالاترین کیفیت و در هر زمانی دانلود و تماشا کرد.

در نهایت، در همکاری‌ ال جی با یک شبکه‌ تلویزیونی در لاس‌وگاس، قابلیت پخش تصاویر HDR کانال‌های تلویزیونی نیز به نمایش درآمده است که این تصاویر با استاندارد پخش ATSC ۳.۰ ، نسل بعدی فناوری فشرده‌سازی ویدیویی و انتقال فرکانس پیشرفته در آمریکا برای انتقال تصاویری با حداکثر کیفیت ممکن هستند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/12/06/4/1931368.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×