» عمومی » ورزشی » پشت پرده بازداشت یک دروازه‌بان و شعله‌ور شدن اختلافات
ورزشی

پشت پرده بازداشت یک دروازه‌بان و شعله‌ور شدن اختلافات

دی 17, 1394 008

شعله ورر شدن آتش اختلاف در شام مشترک تیم امید، تبعات صادر شدن دیر هنگام یک حکم و زندانی شدن دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس عنوان خبرهایی بود که مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش را رقم زدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته رو به پایان اتفاقات زیادی پیرامون ورزش و ورزشی ها رقم خورد که شاید مهمترین و بحث برانگیزترین آن مربوط به بازداشت و زندانی شدن سوشا مکانی، دروازه بان تیم فوتبال پرسپولیس بود و البته غیب سوال برانگیز سرمربی تیم فوتبال امید در مراسم بدرقه این تیم که به نوعی آتش اختلاف میان وی با رئیس فدراسیون فوتبال را شعله ور کرد.

علاوه بر این مرحوم صدور حکم نایب رئیسی علیرضا دبیر بعد از دو سال و البته پس از استعفای وی، درگذشت محمدعلی اینانلو، پیگیری رقابت های لیگ برتر بدون برنده در دیدارهای شهرآورد و … دیگر اتفاقات مهم این هفته را رقم زد.

مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش عبارتند از:

هفته‌ای بدون برنده در شهرآوردهای فوتبال
مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور پنجشنبه گذشته با برگزاری چهار دیدار وارد هفته هفدهم شد. در چارچوب این رقابتها پرسپولیس با ۲ گل برابر استقلال خوزستان به برتری دست یافت و هر یک از تیم های پدیده مشهد و راه آهن نیز با دریافت یک گل مقابل فولاد اهواز و سایپا متحمل شکست شدند. در این روز از رقابت ها همچنین دیدار شهرآورد تیم های سپاهان و ذوب آهن با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

چهار دیدار دیگر هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر جمعه برگزار شد که طی آن نفت تهران ۳ بر یک برابر صبای قم پیروز شد و سیاه جامگان هم ۲ بر یک موفق به شکست استقلال اهواز شد. دو دیدار دیگری که در این روز برگزار شد با تساوی به پایان رسید. بر این اساس در تبریز تراکتورسازی برابر گسترش فولاد تبریز به نتیجه تساوی یک بر یک دست یافت تا دومین شهرآور این هفته هم برنده نداشته باشد. ضمن اینکه تیم های ملوان و استقلال تهران هم به تساوی ۲ بر ۲ رضایت دادند.

در پایان این هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر  و بر اساس جدول رده بندی، استقلال تهران و استقلال خوزستان با ۳۴ و ۳۳ امتیاز در رده های اول و دوم هستند و ذوب آهن هم با ۳۰ امتیاز تیم سوم جدول است ضمن اینکه پرسپولیس هم با ۲۹ امتیاز و بعد از سایپای ۳۰ امتیازی تیم پنجم جدول رده بندی به حساب می آید.

شعله ور شدن آتش اختلاف در شام مشترک 
مراسم بدرقه تیم فوتبال امید ایران برای حضور در مسابقات مقدماتی المپیک جمعه شب گذشته با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس فدراسیون فوتبال و در غیاب سرمربی این تیم برگزار شد. در رابطه با غیبت محمد خاکپور اینگونه عنوان شد که وی به خاطر مشکلات شخصی در این مراسم حضور پیدا نکرده این در حالی است اهمیت برگزاری چنین مراسمی در آستانه اعزام به مسابقاتی که نتیجه آن سرنوشت ساز است، به حدی بالا بود که بعید به نظر می رسید مرد اول کادر فنی تیم امیدها برای حضور در آن برنامه ریزی نکرده باشد. ابهام در رابطه با غیب خاکپور از آنجا بیشتر به چشم آمد که قرارداد وی برای هدایت امیدها هنوز امضا نشده؛

به همین دلیل غیبتش در مراسم جمعه شب نشانه دیگری بود از اختلاف موجود میان وی با رئیس فدراسیون فوتبال که به نظر می رسد آتش آن شعله ور تر هم شده است. به خصوص اینکه خاکپور به فاصله چند ساعت بعد از برگزاری مراسم بدرقه شاگردانش گفت که «حقیقتا دلیل غیبتم در این مراسم شخص علی کفاشیان بود. نمی توانم جایی باشم که صداقت نیست و ساکت باشم. اگر در این مراسم حضور داشتم مجبور بودم حرفی بزنم. برای همین نیامدم.»؛ در هر صورت پس از برگزاری مراسم بدرقه که با تقدیر از اعضای تیم امید همراه بود، آنها همراه با وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال شام مشترکی را صرف کردند.

ادامه همکاری فوتبال ایران با آل اشپورت
بعد از اظهار نظرهای متفاوتی که درباره انتخاب یک حامی جدید برای تامین البسه تیم های ملی فوتبال مطرح شده بود رئیس فدراسیون فوتبال شنبه گذشته از توافق دوباره با شرکت آل اشپورت برای ادامه همکاری طرفین خبر داد. بنا به اعلام علی کفاشیان، این توافق ۳ ساله بوده و تیم های ملی ایران همچنان از تجهیزات شرکت آل اشپورت بهره مند خواهند شد.

ترخیص سرپرست
منصور پورحیدری، سرپرست تیم فوتبال استقلال که پیش از بازی با تراکتور سازی به دلیل افت فشار و قند خون در بیمارستان بستری شد، شنبه گذشته از بیمارستان ترخیص شد. دستور پزشکان برای ترخیص پورحیدی به دنبال پایین آمدن تب وی صادر شد. البته براساس تصمیم پزشکان قرار است ادامه مراحل درمانی منصورپورحیدری در منزل و با حضور یک پرستار مجرب پیگیری شود.

محمدعلی اینانلو درگذشت
محمدعلی اینانلو کارشناس ورزش، طبیعت‌گردی و گردشگری که شهریور ماه امسال به دلیل گرفتگی رگ‌های مغز در بیمارستان آتیه بستری شده بود در نهایت شنبه گذشته در سن ۶۸ سالگی درگذشت. مرحوم اینانلو یکی از قدیمی‌ترین روزنامه نگاران حوزه ورزش بود که سابقه گزارشگری و اجرای برنامه‌های ورزشی را نیز در کارنامه خود داشت. او همجنین اولین مجری برنامه ورزشی ورزش از نگاه دو و از قهرمانان سال‌های دور والیبال و البته تیراندازی ایران است که در اوایل دهه ۵۰ برنامه ای ورزشی را روی آنتن تلویزیون ایران داشت‎. بینندگان تلویزیونی او را به عنوان صدای طبیعت می شناختند که مستندهای بسیاری از طبیعت تهیه کرد.

حمایت باشگاه استقلال از بازیکنانش 
در جریان دیدار تیم های استقلال تهران و ملوان انزلی که جمعه گذشته در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر برگزار شد، سکوهای ملتهب این ورزشگاه اتفاقات ناشایستی را رقم زدند طوریکه هواداران منتسب به باشگاه ملوان از زمان گرم کردن بازیکنان استقلال شروع به فحاشی نسبت به برخی بازیکنان آبی‌پوش، به ویژه حنیف عمران‌زاده و آرش برهانی کردند که این موضوع تا پایان مسابقه نیز ادامه یافت. جالب اینکه مسئولان ملوان هم پس از پایان مسابقه و در حالی که انتظار می رفت ضمن عذر خواهی از باشگاه استقلال در صدد جبران این اتفاق بر آیند، ضمن توجیه عملکرد هواداران خود بازیکنان استقلال را مسئول این اتفاق عنوان کردند. باشگاه استقلال شنبه گذشته با اشاره به این مطالب و در نظر گرفتن اینکهمسئولان فدراسیون فوتبال نیز با چشم پوشی از حوادث ورزشگاه تختی  تنها به تهدید بازیکن استقلال مبنی بر محرومیت او بسنده کردند، طی بیانیه ای حمایت خود را نسبت به موضع گیری بازیکنان این تیم در قبال توهین های صورت گرفته به آنها در ورزشگاه انزلی اعلام کرد.

فوتبال ساحلی در صدر آسیا
تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در آخرین رده بندی سال ۲۰۱۵ فدارسیون جهانی با حفظ پیشتازی در میان آسیایی ها، ششمین تیم برتر جهان شد. بر اساس خبری که یکشنبه گذشته در این زمینه منتشر شد، امارات و ژاپن دو تیم دیگر برتر آسیا در این رده بندی هستند.

تبعات صادر شدن دیر هنگام یک حکم
وزارت ورزش پس از دو سال از نایب رئیسی علیرضا حیدری، شامگاه ۱۲ دیماه در حالیکه صادر نشدن حکم نایب رئیسی وی به یکی از چالش‌های بی سرانجام کشتی بدل شده بود و هر روز بر حجم شایعات و دلایل این اتفاق افزون می‌کرد، با یک نرمش و سیاست معنادار، حکم رسمی نایب رئیسی اش  امضا و صادر کرد. اما حکمی که در اوج اجرای برنامه‌های المپیکی فدراسیون صادر شد و به واقع می توانست نشانگر نوعی تعامل و همکاری دیرهنگام اما سازنده بین خادم و وزیر باشد، یک شب بیشتر دوام نیاورد و علیرضا حیدری در واکنشی قاطعانه و قابل پیش بینی اعلام کرد نیازی به حکم ندارد، چون مدتهاست از این مسئولیت استعفا کرده است!

کمیته فوتسال مستقل شد
مسئولان کمیته فوتسال که چندی پیش برای ادامه فعالیت خود  ساختمان جدیدی را در یک خیابان پایین تر از فدراسیون فوتبال خریداری کرده بودند، یکشنبه گذشته طی مراسمی آن  را افتتاح کردند. در این مراسم سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال و علی کفاشیان رئیس فدراسیون حضور داشتند. نکته جالب توجه غیبت سرمربی تیم ملی فوتسال و اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ بود و تنها کریم منصوری در این مراسم حضور یافت.

آغاز تغییر و تحولات تنیس روی میز
مهرداد علی قارداشی، رئیس فدراسیون تنیس روی میز که حدود دوماه بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون حکمش را از وزارت ورزش دریافت کرد و شنبه گذشته هم با مراسمی معارفه به طور رسمی در این فدراسیون مشغول به کار شد، یک روز بعد از آغاز به کار رسمی اش تغییر و تحولات موردنظرش را آغاز کرد و در اولین گام برای فدراسیون تحت مدیریتش سرپرست دبیری منصوب کرد. بنا به حکم قارداشی محمود نظری سرپرست دبیری فدراسیون تنیس روی میز شد.

توصیه تاج به مسئولان فوتبال عربستان
مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران بعد از جوسازی مسئولان فوتبال عربستان گفت مسئولان فوتبال عربستان نباید بازیچه دست سیاستمدارن شوند چراکه مقوله ورزش از سیایست جداست. تاج همچنین از شکایت فدراسیون فوتبال ایران به کنفدراسیون آسیا خبرداد و تاکید کرد که طیبیعی است ما به AFC شکایت می کنیم و خواهان پیگیری آن هستیم.

سوشا مکانی بازداشت و در اوین زندانی شد
به دنبال انتشار عکس هایی از سوشا مکانی در فضای مجازی و شکایت شاکی خصوصی، پرونده دروازه بان پرسپولیس در دادسرای فرهنگ و رسانه مفتوح و به وی ۵ روز مهلت داده شد تا خود را معرفی کند و در نهایت یکشنبه گذشته با حضور در دادسرا حکم بازداشت وی صادر شد. در همین راستا و با وجود اعتراض سوشا مکانی به حکم صادر شده، دوشنبه گذشته وی به زندان اوین منتقل شد.

درحالی که به درستی هنوز اتهام وی مشخص نشده است اما برخی اخبار پشت پرده حکایت از آن دارد که وجود شاکی خصوصی در پرونده سوشا، کار دروازه بان پرسپولیس برای آزادی زودهنگام را سخت کرده است. به گفته منابع آگاه اتفاقاتی پیرامون وی رخ داده است که کار برای ادامه فوتبال را مشکل کرده و این احتمال وجود دارد که سوشا دیگر در پرسپولیس نباشد.

چک ۳۰ میلیونی برای ضمانت دوری از دوپینگ
ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) به منظور بسترسازی برگزاری رقابت پاک و جوانمردانه توافق نامه ای جهت امضای ورزشکاران تهیه کرده که به تایید وادا هم رسیده است. به گفته نصرالله سجادی، رئیس نادوی ایران، بر اساس این توافقنامه و برای تضمین حسن انجام تعهدات، ورزشکار در حین امضا توافق نامه با فدراسیون مربوطه موظف است نسبت به پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال نقدا یا تحویل یک فقره چک ضمانت نامه بانکی معتبر معادل سی میلیون تومان خواهد بود که پس از پایان اردو و مسابقات ورزشی مورد نظر فدراسیون به ورزشکار برگردانده می شود.

 لغو زنجیره‌ای رقابتهای داخلی اسکی
رقابتهای بین المللی اسکی آلپاین شهرنشینان که قرار بود طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در پیست بین المللی دیزین برگزار شود لغو شد. این اتفاق در حالی افتاد که پیش از این رقابتهای اسکی صحرانوردی و اسنوبرد نیز لغو شده بود.

پایان عمر ۲۵ ساله
روزنامه استقلال جوان که نشریه طرفداری باشگاه استقلال بود پس از ۲۵ سال فعالیت بی‌وقفه تعطیل شد. طوریکه سه شنبه آخرین شماره این نشریه روی کیوسک ها قرار گرفت. علی فتح‌الله زاده سردبیر این روزنامه طی گفتگویی با خبرنگار مهر ضمن تایید این خبر طی ۲۵ سال گذشته این روزنامه را بدون حمایت و کمک نهاد خاصی منتشر کردیم اما با توجه به شرایط بد اقتصادی رسانه های ورزشی و ضررهای فراوان مالی چاره ای جز این نداشتیم که فعلا انتشار روزنامه را متوقف کنیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×