» عمومی » خانواده » مصرف شیشه شیر بعد از دوسالگی ممنوع است
خانواده

مصرف شیشه شیر بعد از دوسالگی ممنوع است

دی 15, 1394 1027

بهتر است پس از دوسالگی کودکتان را از مصرف شیشه منع کنید و وی را با مکیدن سر شیشه آرام نکنید برخی والدین طبق عادت فرزندشان را با این کار می خوابانند در صورتی که این امر می تواند بر شکل گیری دندان ها و فک فرزندتان تاثیرگذار باشد

گفته‌اند که دختر چهار ساله‌ای دارم که زیاد با خوردن غذا جور نیست و شب‌ها موقع خوابیدن شبر با شیشه شیر می‌خورد و نسبت به بچه‌های همسن و سال خودش کلمه‌ها را درست تلفظ نمی‌کند و همه چیز را برعکس می‌گوید. لطفا راهنماییم کنید.

دکتر رامین مظفری‌کرمانی، متخصص نوزادان و کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این کاربر گفت: «به هیچ‌وجه در چنین شرایطی والدین نباید کودک را با هم سن و سالان خود مقایسه کنند. در خصوص اینکه کودک کلمات را به درستی تلفظ نمی‌کند هم نباید خیلی نگران نبود و فقط توصیه بر این است که که اگر کودک کلمه‌ای را به اشتباه یا برعکس تلفظ می‌کند، ادای او را در نیاورده یا او را تشویق نکنید که کلمه‌ای که به درستی تلفظ نکرده را تکرار کند.»

وی همچنین گفت: «اگر والدین در جمعی هستند و کودک کلمه را به درستی بیان نمی‌کند، نباید به او گفت که که «ای بابا باز کلمه‌ها رو اشتباه گفتی»، بلکه باید سعی کرد بدون هیچ تندی و نگرانی‌ای، به درستی آن کلمه را تلفظ کرد تا کودک بشنود.»

این متخصص نوزادان و کودکان همچنین توصیه کرد که والدین در طول روز باید سعی کنند با کودکشان صحبت کرده و برایش کتاب داستان و شعر بخوانند و از او بخواهند که آنها را همراهی کند. با مهربانی با کودک برخورد کنند و با هر بار اشتباه تلفظ کردن کلمات سعی کنند آرام و شمرده همان کلمه را برای فرزندشان بازگو کنند.»

مظفری، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درنهایت به این گفت: «از دو سالگی به بعد استفاده از سر شیشه برای خوابیدن کودکان ممنوع است و وقتی که کودک مسواک زد، نباید چیز دیگری به جز آب بخورد. از این رو برای یکباره شیشه یا پستانکی که به کودک داده شده، باید گم شود و دیگر پیدا نشود. در این مدت برای یک هفته کودک بی‌قراری و گریه کودک خواهد کرد که باید این شرایط را تحمل کرد و به هیچ وجه برای آرام کردن او نباید دوباره شیشه در دهانش گذاشته شود. بی‌قراری کودک طبیعی است و در هر سنی که والدین بخواهند او را از شیشه جدا کنند، همین بی‌قراری‌ها را خواهد داشت. بنابراین پس هر چه زودتر شیشه را از کودک گرفت تا غذا بخورد.

http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2016/01/568a1d5a8703a.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×