» اخبار ایران و جهان » تشکیل پرونده سلامت الکترونیک تا ۳ سال آینده برای همه ایرانیان
اخبار ایران و جهان

تشکیل پرونده سلامت الکترونیک تا ۳ سال آینده برای همه ایرانیان

دی 15, 1394 0010

وزیر بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی از تشکیل پرونده سلامت الکترونیک از ۲ تا ۳ سال آینده برای همه ایرانیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و سومین نشست ائمه جمعه سراسر کشور در سخنانی از تشکیل پرونده الکترونیک سلامت تا 2 یا 3 سال آینده برای همه ایرانیان خبر داد و گفت: مهمترین برنامه‌ای که وزارت بهداشت در حوزه سلامت دنبال می‌کند این است که پرونده الکترونیک سلامت برای همه ایرانیان تا 2، 3 سال آینده تشکیل شود که این به انسجام سلامت و پیگیری وضعیت بیماری افراد کمک می‌کند.

وی افزود: امروز زایمان طبیعی بر اساس طرح تحول سلامت رایگان شده و ما نیز از ابزارهای لازم برای اعتباربخشی به این حوزه در هر سال داشته‌ایم که این در بخش دولتی و خصوصی اجرا شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بر اساس طرح تحول سلامت زایمان سزارین 10 درصد کاهش یافته است گفت: 800 هزار زایمان طبیعی طبق این طرح رایگان شده است. تا الان حدود 11 هزار نفر بر اساس طرح تحول سلامت به طور رایگان بیمه شده‌اند که 80 درصد اینها درآمد کمتر از یک میلیون تومان دارند؛ برخی به دروغ می‌گویند که اعتبارات طرح تحول سلامت به برخی پزشکان اختصاص داده شده در صورتی که اینطور نیست و ما آن را برای اقشار کم‌درآمد هزینه کرده‌ایم.

هاشمی با بیان اینکه 30 درصد مراجعه کنندگان در طرح تحول سلامت، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام هستند، گفت: بر اساس طرح تحول سلامت بیماران مراجعه کننده از روستاها 3 درصد و از شهرستان‌ها 6 درصد هزینه‌های پزشکی‌شان را پرداخت می‌کنند که به اعتقاد ما اجرای طرح تحول سلامت آرامش نسبی در کشور ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه حدود 10 میلیون نفر تحت پوشش شبکه بهداشت قرار گرفته‌اند افزود: طبق طرح تحول سلامت داروهای تحت پوشش بیمه به 470 قلم افزایش یافته است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این وزارتخانه به حوزه روغن و آب آشامیدنی ورود کرده است و سلامت آنها را ارزیابی می‌کند گفت: ما به حوزه‌هایی وارد شده‌ایم که درآمدهایی برای برخی افراد دارد، اما سلامت مردم برای ما حائز اهمیت است.

هاشمی با اظهار تاسف از تاثیر کاهش قیمت نفت بر درآمدهای نسبی دولت برای اجرای طرح تحول سلامت، گفت: متاسفانه آقای روحانی بدشناسی آورد که قیمت نفت از بشکه‌ای 110 دلار به بشکه‌ای 30 دلار کاهش یافت. اما در عین حال توقعات هم زیاد است و برخی هم به مشکلات در حوزه‌های مختلف دامن می‌زنند و با وجود مشکلاتی که در منطقه و اطراف‌مان داریم، این کار منصفانه نیست.

وی با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت با حمایت دولت و مجلس در سال آینده ادامه خواهد یافت گفت: البته امیدواریم که تسهیلات در این بخش افزایش یابد.

وزیر بهداشت در ادامه اظهار داشت: هر سال 2 یا 3 هزار پزشک بر اساس طرح تحول سلامت به نقاط مشترک کشور توزیع می‌شود که جای نگرانی برای کمبود کادر پزشکی در استان‌ها و شهرستان‌ها وجود ندارد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش تکثیر نسل در کشور را رو به بهبود ارزیابی کرد و گفت: در سال‌های اخیر تکثیر نسل بهتر شده که ائمه جمعه در ارشاد مردم در این زمینه موفق بوده‌اند.

وی در پایان 70 درصد مرگ و میر در ایران را مربوط به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت و یا سکته های قلبی و مغزی دانست و گفت: بر اساس برآوردها 50 درصد مرگ ایرانیان به خاطر سکته مغزی و قلبی است که تصادفات، اعتیاد، مصرف سیگار و کم‌تحرکی نیز در افزایش مرگ و میرها موثر بوده است. ما در حال حاضر 5 میلیون دیابتی و 5 میلیون هم در آستانه دیابتی شدن داریم که این می‌طلبد تا ائمه جمعه به ما کمک کنند.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/06/18/139406180934295736052934.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×