» اخبار ایران و جهان » روسیه آماده میانجیگری میان تهران و ریاض است
اخبار ایران و جهان

روسیه آماده میانجیگری میان تهران و ریاض است

دی 14, 1394 0010

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه روسیه امروز با ابراز تأسف از اقدام عربستان در قطع روابط خود با ایران از آمادگی مسکو برای ایفای نقش میانجیگری میان تهران و ریاض خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریا نووستی، یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه روسیه از تمایل این کشور برای ایفای نقش مؤثر در میانجیگری میان ایران و عربستان خبر داد.

این منبع آگاه در این باره گفت: روسیه ضمن اعلام تأسف از افزایش تنش ها میان ایران و عربستان آماده است تا به عنوان میانجی نقش بزرگی را در ترمیم روابط میان ایران و عربستان ایفا کند.

منبع مذکور به خبرگزاری ریانووستی اعلام کرد: به عقیده مسکو ایران و عربستان دو کشور مسلمان و تأثیرگذار در منطقه چه در عرصه جهانی و چه در عرصه بازار نفت هستند.

این منبع همچنین ابراز امیدواری کرد دو کشور ایران و عربستان به حضور و مشارکت خود در ادامه مذاکرات صلح در سوریه ادامه دهند.

به دنبال بالاگرفتن تنش ها میان ایران و عربستان پس از اعدام آیت الله نمر و اعتراض تهران به این اقدام غیرانسانی ریاض، عربستان سعودی امروز از قطع روابط دیپلماتیک با ایران خبر داد.

لازم به ذکر است عربستان سعودی از حامیان اصلی گروه های تروریستی در سوریه و عراق بوده و حمایت های مالی این رژیم از تروریست های تکفیری بارها برای کشورهای مختلف در جهان به اثبات رسیده است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/08/13/3/1794164.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×