» اخبار ایران و جهان » قوانین سرمایه‌گذاری در ایران تسهیل شده است
اخبار ایران و جهان

قوانین سرمایه‌گذاری در ایران تسهیل شده است

دی 14, 1394 0012

رئیس مجلس گفت: در سال جاری قوانین تسهیل کننده در امر سرمایه گذاری را در پارلمان به تصویب رساندیم و اکنون شرایط برای همکاری های اقتصادی و تجاری مهیاست.

به گزارش خبرگزاری مهر  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۱۴ دی‌ماه) در دیدار با کریستین ینسن وزیر امور خارجه دانمارک و هیات همراه گفت: به زودی برنامه ششم توسعه در پارلمان ایران بررسی خواهد شد و با توجه به این برنامه ایران آماده همکاری در زمینه‌های تولید انرژی، داروسازی و کشاورزی با کشور دانمارک است.

وی در ادامه با بیان اینکه در یک‌سال گذشته سطح همکاری‌ها از نظر اقتصادی گسترش پیدا کرده است، عنوان کرد: در سال جاری قوانین تسهیل کننده در امر سرمایه گذاری را در پارلمان به تصویب رساندیم و اکنون شرایط برای همکاری های اقتصادی و تجاری مهیاست.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم همکاری‌ کشورها در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و افزود: برای مبارزه با تروریسم ضروری است که به یک فهم مشترک برسیم و در مورد چگونگی مبارزه با آنها تصمیم واحدی گرفته شود.
در این دیدار همچنین کریستین ینسن وزیر خارجه دانمارک ضمن تاکید بر لزوم گسترش روابط تجاری و اقتصادی با ایران گفت: سفر ما به ایران همراه با یک هیات کاملی صورت گرفته است که همین مسئله نشان دهنده علاقه دانمارک برای توسعه روابط با ایران است.

وی افزود: دانمارک تجربیات زیادی در زمینه تولید انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر و نیروگاه‌های بادی دارد و آماده است که تجربیات ۲۵ ساله خود را در این حوزه‌ها به کشور ایران منتقل کند.

وزیر خارجه دانمارک در ادامه با اشاره به تصویب برجام گفت: برجام نه فقط برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای ۱+۵، بلکه برای منطقه و کل جهان حائز اهمیت است.

وی ضمن تشکر از ایران به دلیل سرعت در اجرایی کردن مفاد برجام، اظهار داشت: با توجه به حسن نیت ایران، امیدواریم تحریم‌ها هر چه سریع‌تر برداشته شده و روابط تجاری ایران با کشورهای اروپایی گسترش یابد.

کریستین ینسن بر لزوم مبارزه با تروریست‌ها تاکید داشته و تصریح کرد: دانمارک در مبارزه با تروریسم و برقراری صلح و امنیت در جهان مصمم است و حاضر است که در این زمینه همکاری با سایر کشورها داشته باشد.

وی افزود:تروریسم تاثیر بسیار زیادی بر ناامنی جهان داشته است و این وظیفه همه کشورهاست که در مبارزه با هرگونه تروریستی به یکدیگر کمک نمایند و مانع گسترش و تجاوز این گروه‌ها به کشورها شوند.

وزیر خارجه دانمارک در پایان ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: دانمارک و ایران از سال‌های قبل با یکدیگر ارتباط داشته و امیدواریم که سطح این روابط به زودی گسترش پیدا کند.

http://media.mehrnews.com/d/2016/01/04/3/1959733.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×