» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » جواد سلطاني :راه اندازي شبكه اعلام يكي از راهكارهاي موثر در جهت جمع آوري و ثبت وقايع آمار و اطلاعات سجلي است.
اخبار شهرستان مبارکه

جواد سلطاني :راه اندازي شبكه اعلام يكي از راهكارهاي موثر در جهت جمع آوري و ثبت وقايع آمار و اطلاعات سجلي است.

دی 13, 1394 008

سلطاني معاون فرماندار در اين جلسه به اهميت و جايگاه آمار و اطلاعات در برنامه ريزي و تدوين برنامه هاي توسعه اجتماعي ، فرهنگي ، اقتصادي اشاره كرد و گفت:اسناد سجلي مهمترين سند هويتي يك فرد در هر جامعه است كه نقش اساسي در برنامه ريزي ها و هدف گذاريهاي خرد و كلان آن جامعه محسوب مي شود و بهمين دليل اجراي دقيق و بموقع ثبت وقايع حياتي مي تواند در پردازش اطلاعات و آمار موثر و مفيد باشد.

به گزارش پایگاه خبری شمس، سلطاني با بيان  اينكه ثبت وقايع حياتي در تصميم گيري و برنامه ريزي  درهمه كارها مهم است افزود:در صورت بهنگام سازي ثبت آمار و اطلاعات وقايع حياتي چهار گانه هزينه سرشماري كشوركاهش مي يابد و دستگاهها اجرايي مي توانند با استفاده از آمار موجود در جهت اهداف تعيين شده برنامه ريزي درست و اصولي داشته باشند.

 وي با توجه به آئين نامه اجرايي تبصره ۲ ماده ۵ قانون  ثبت احوال در خصوص اهداف و وظايف نحوه همكاري و تعامل دستگاههاي ذيربط در زمينه رفع مشكل دير ثبتي وقايع حياتي چهار گانه( تولد ، ازدواج ، طلاق و مرگ) ابراز داشت راه اندازي شبكه اعلام را يكي از راهكارهاي موثر در جهت جمع آوري و ثبت وقايع آمار و اطلاعات سجلي برشمرد وخواستار راه اندازي هر چه سريعتر اين شبكه اطلاع رساني در شهرستان شد.

وي با اشاره به انتخابات پيش‌رو و اهميت كار سازمان‌هاي ثبت احوال خاطرنشان كرد: اداره ثبت احوال بايد در اين مدت دقت بسيار داشته باشند كه كسي به دليل مشكلات شناسنامه‌اي از حضور در اين حماسه ملي محروم نشود و كار مردم سريع‌تر راه بيفتد

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×