» اخبار ایران و جهان » شهردار اصفهان: میزان صنایع اصفهان از ظرفیت این شهر بیشتر است
اخبار ایران و جهان

شهردار اصفهان: میزان صنایع اصفهان از ظرفیت این شهر بیشتر است

دی 13, 1394 1011

شهردار اصفهان گفت: متاسفانه هر سال 15 درصد به آلودگی هوای اصفهان افزوده می شود و رفع این معضل اساسی همت جدی می خواهد،این در حالی است که اصفهان ظرفیت این میزان از صنایع را ندارد.

مهدی جمالی نژاد در برنامه تلویزیونی نگاه یک  که به وضعیت آلودگی هوای کلانشهرها پرداخته است، گفت: بارگذاری صنایع در اطراف اصفهان بیش از توان این کلانشهر بوده است.
وی افزود: طبق قانون باید صنایع در خارج از شعاع 50 کیلومتری شهر ایجاد شود این در حالی است که شعاع بیش از 50 کیلومتری در اطراف اصفهان لحاظ نشده و این موضوع یکی از دغدغه های اصلی اصفهان است.
شهردار اصفهان با اشاره به افزایش آلودگی هوای شهر اصفهان تصریح کرد: متاسفانه هر سال 15 درصد به آلودگی هوای اصفهان افزوده می شود و رفع این معضل اساسی همت جدی می خواهد.
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: اصفهان اولین شهری بود که 53 سال پیش در جهت حمل و نقل ریلی حرکت کرد و برنامه ریزی ها و مطالعات آن آغاز شد اما متاسفانه آخرین کلانشهری بود که مترو آن راه اندازی گردید به طوری که امسال فاز اول خط یک به بهره برداری رسید.
وی اظهارکرد: شهرداری در جهت کاهش آلودگی هوا جایگزین نمودن اتوبوس های شهری و کاهش طول عمر ناوگان اتوبوسرانی را در دستور کار قرار داده است.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه طول عمر ناوگان اتوبوسرانی از 9 سال به 5 سال رسیده است، ادامه داد: امسال 200 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده و قرار است تعدادی دیگر نیز تا پایان سال به ناوگان افزوده شود.
جمالی نژاد اضافه کرد: متاسفانه اتوبوس های تولیدی نیز آلودگی ایجاد می کند که باید فکری برای آلودگی اتوبوس ها در کارخانجات تولیدی شود.
http://www.imna.ir/images/docs/000215/n00215779-b.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×