» عمومی » خانواده » غار دنگزلو در اصفهان همتای غار علیصدر+ عکس
خانواده

غار دنگزلو در اصفهان همتای غار علیصدر+ عکس

دی 21, 1392 0015

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایمنا ،غار دنگزلو بهترین و زیباترین غار در منطقه سمیرم است که از آن به عنوان یکی از زیباترین غارهای ایران یاد می‌شود.

برای رسیدن به این غار پس از رسیدن به روستای دنگزلو باید به موازات رشته کوه‌های دنا حرکت کرده و با عبور از باغ های سیب به دهانه غار که کمی بالاتر از رودخانه قرار دارد خواهید رسید.
این کار با عمقی معادل ۱۰ متر یکی از انواع غارهای آهکی است که به علت جریان آب در داخل غار اشکال زیبایی در‌ آن مشاهده می‌شود.
بهترین زیبایی‌های این غار شامل استالاکتیت و استالاکمیت است، علاوه بر این گلسنگ ها و قندیل های فراوانی در این غار زیبا به چشم می خورد که در اثر عبور آب رودخانه و انحلال آهک ها در این مسیر ایجاد شده است.
به جرات می‌توان این غار را یکی از همتایان غارعلیصدر همدان دانست که در صورت شناخت از آن می توان به عنوان مراکز جذب گردشگر استفاده کرد.
برای اینکه بتوانید وارد این غار شوید و سفر غارنوردی خود را ادامه دهید به تجهیزات مهم کوهنوردی و کفش مناسب نیازمند هستید، به علت جاری بودن همیشگی آب در این ناحیه کف غار بسیار لیز بوده بنابراین هنگام عبور مراقب خود و اطرافیان باشید.
البته جریان دائمی آب رودخانه در درون این غار به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از قایق تمام مسیر را طی کرده و از زیبایی‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید، اگر هم قایق در دسترس نیست می‌توان از تیوپ برای این سفر استفاده کرد.
باید بدانید که درون این غار بسیار سرد است، علت اصلی آن هم جریان دائمی آب در این نواحی است، دمای آب حدود ۱۰ درجه بوده و از سختی بسیار فراوانی برخوردار است، به همین دلیل بهترین زمان برای ملاقات با این غار زیبا و البته ناشناخته فصل تابستان است البته برای مشاهده این غار زیبا در این فصل لباس گرم فراموش نشود.
n00131503-b
n00131503-s
n00131503-t

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×