» عمومی » ورزشی » برد برفی سپاهان / نفس سپاهان پشت سر صدرنشینان
ورزشی

برد برفی سپاهان / نفس سپاهان پشت سر صدرنشینان

دی 21, 1392 108


به گزارش سایت شمش شهرستان مبارکه و به نقل از ایمنا ،هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
سپاهان 2- داماش گیلان صفر
ورزشگاه:
 فولادشهر
تماشاگر: هزار نفر
گل ها: مهدی شریفی دقیقه۷۰ و محمد غلامی دقیقه ۷۷برای سپاهان
اخطار: شجاع خلیل زاده، علی احمدی، علی حمودی از سپاهان
سپاهان: رحمان احمدی، علی حمودی، شجاع خلیل زاده، علی احمدی، احسان حاج صفی، اروین بولکو ، حسین پاپی، امیر حسین کریمی (۵۴-محمدحسین مرادمند)، علی کریمی (۷۲-محمد غلامی، سرجیو فن دایک (۶۴-جواهیر سوکای) و مهدی شریفی
سرمربی: زلاتکوکرانچار
داماش گیلان: میلاد فراهانی، ابوالفضل حاجی زاده(۸۳-محمد دادرسی)، علی رضا نظیف کار، ابوذر رحیمی، مصطفی حاجتی، محمدرضا مهدوی، رضا کاردوست(۷۶-امین متوسل زاده)، هادی سهرابی (۶۰-محمدرضا الماسخاله)، مسعود حسن زاده، محمد مختارى و هادى محمدى
سرمربی: افشین ناظمی
کادر داوری: محمدرضا اکبریان – رضا سخندان – حسن یوسفی – محمدرضا فغانی
ناظر داوری: ابراهیم میرزابیگی
شرح بازی:
سپاهان که در سه هفته گذشته با کسب ۹ امتیاز ارزشمند خودش را به صدر جدول نزدیک کرده بود در شرایطی میزبان داماش گیلان بود که برتری دوباره شاگردان کرانچار در این بازی می توانست صعودی یک پله‌ای در جدول رده بندی را برای آنها به همراه داشته باشد. از طرف دیگر شکست داماش در اصفهان کمک بزرگی برای دیگر نماینده اصفهان یعنی ذوب آهن هم بود که در کورس بقا با این تیم شمالی قرار داشت. غیبت امید ابراهیمی هافبک تاثیرگذار سپاهان در این مسابقه کرانچار را مجبور کرد تا دست به انجام تغییراتی در خط هافبک تیمش بزند و از طرف دیگر مصدومیت هادی عقیلی هم مدافع سپاهان را نیمکت نشین کرده بود تا سپاهان با دو تغییر نسبت به بازی قبلی راهی زمین شود. نکته مهم در ترکیب اولیه سپاهان حضور سرجیو فن دایک مهاجم دورگه این تیم در ترکیب اولیه بود که اولین حضورش در لیگ برتر ایران را تجربه کرد. از طرف دیگر داماش هم که این هفته ها با مشکلات حاشیه ای فراوانی روبرو بوده برای نباختن و گرفتن امتیاز از سپاهان راهی فولادشهر شده بود تا شاید به مانند دو بازی قبلی خودش در مقابل سپاهان این تیم را متوقف کند. بارش برف در هفته گذشته علاوه بر ایجاد سرمایی سخت در ورزشگاه کیفیت چمن مسابقه را هم تا حدودی تحت تاثیر قرار داده بود و لغزنده بودن زمین به بازیکنان هر دو تیم اجازه نمی داد تا به راحتی در این زمین حرکت کنند. بازی با میدان‌داری سپاهان شروع شد و جوانان این تیم با دوندگی خودشان در میانه زمین کنترل بازی را در اختیار گرفتند البته داماشی‌ها هم با قرار دادن دو هافبک دفاعی در مقابل محوطه جریمه و ایجاد فشردگی در این خط سعی در کنترل حملات سپاهان داشتند که حملات دو تیم و به خصوص سپاهانی ها به ثمر ننشست و در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.
با آغاز نیمه دوم بارش برف شرایط بازی را تغییر داد ولی باز هم این سپاهان بود که میل بیشتری برای رسیدن به دروازه داماش داشت و حرکات احسان حاج صفی از جناح چپ و ضربات ایستگاهی این بازیکن یکی از تاکتیک های اصلی سپاهان برای رسیدن به گل بود که با بدشانسی شاگردان کرانچار و درخشش دروازه بان داماش به هدف ننشست. داماش در این نیمه کمی احتیاط را کنار گذاشت و توپ‌هایی که به مسعود حسن زاده رسید دروازه رحمان احمدی را با خطر روبرو کرد که البته این موقعیت ها به هدف ننشست. در بیست دقیقه پایانی بازی حملات سپاهان شدت بیشتری گرفت و مهدی شریفی در کنار محمد غلامی با زدن دو گل متوالی در عرض هفت دقیقه پیروزی سپاهان در این بازی را تضمین کردند تا سپاهان در یک هوای سرد و برفی به چهارمین برد متوالی خودش در نیم فصل دوم لیگ دست پیدا کند و به صدر جدول نزدیک تر شود.
شرح گل‌ها:
(یک-صفر سپاهان) دقیقه ۷۰-
حرکت پا به توپ شریفی در پشت محوطه جریمه و شوت پای چپ این بازیکن بعد از برخورد به پایه عمودی دروازه داماش تبدیل به گل برتری سپاهان شد.
(دو-صفر سپاهان) دقیقه ۷۷- دفع توپ ناقص دروازه بان داماش توپ را به پاپی رساند و هافبک سپاهان هم با یک پاس به موقع توپ را به غلامی رساند تا مهاجم تعویضی سپاهان با کمی پیشروی به داخل محوطه جریمه و ضربه ای محکم برد تیمش در این بازی را تضمین کند.
دقایق حساس:
دقیقه ۱۳- ضربه ایستگاهی حاج صفی از جناح راست به داخل محوطه شش قدم داماش فرود آمد که دروازه بان داماش این توپ را با پا به کرنر فرستاد.
دقیقه ۲۲- حرکت پا به توپ مهدی شریفی در بین مدافعان داماش و ضربه زمینی این بازیکن در اختیار فراهانی قرار گرفت.
دقیقه۴۵-ضربه ایستگاهی حاج صفی از فاصله ۳۵ متری توسط دروازه بان داماش کنترل شد.
دقیقه۵۰-باز هم ضربه ایستگاهی حاج صفی در آستانه ورود به دروازه توسط فراهانی برگشت داده شد و در ریباند هم سانتر پاپی و ضربه سر شریفی با واکنش خوب دروازه بان داماش راهی کرنر شد.
دقیقه ۵۲-پاس عمقی مهدوی و ضربه حسن زاده به آرامی عرض دروازه سپاهان را طی کرد.
دقیقه ۵۹- سانتر هادی محمدی از راست و ضربه سر حسن زاده به بالای دروازه سپاهان رفت.
دقیقه۶۱-پاس عرضی حاج صفی از چپ به دهانه دروازه فرصت خوبی را برای فن دایک فراهم کرد که ین بازیکن به توپ نرسید.
دقیقه ۸۶-ضربه ایستگاهی حاج صفی چسبیده به خط محوطه جریمه به بالای دروازه داماش رفت.
اتفاق ویژه:
این بازی پر از حاشیه‌های جذاب بود که مهمترین آن بارش برف و سفید شدن چمن فولادشهر در جریان بازی بود. اولین حضور فن دایک و بازگشت سوکای در کنار پنجمین گل متوالی مهدی شریفی هم از نکات مهم این بازی بود.
بهترین بازیکن:
هرچند که مهدی شریفی و محمد غلامی گلزنان این بازی بودند اما نمایش درخشان احسان حاج صفی و دوندگی بی امان او نام مدافع چپ سپاهان را تبدیل به بهترین بازیکن این میدان کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×