» عمومی » پزشکی سلامت » این نوشیدنی های خطرناک را میل نکنید
پزشکی سلامت

این نوشیدنی های خطرناک را میل نکنید

دی 10, 1394 0010

 چه نوشیدنی هایی برای جوانان مضر و خطرناک هستند و چه تاثیرات منفی روی سلامتی آن ها ممکن است بگذارند برخ نوشیدنی ها تاثیرات منفی روی بدن میگذارند که مصرف آن ها برای برخی سنین پیشنهاد نمی شود
دکتر صفوی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بیش از اندازه نوشابه‌های انرژی‌زا اثرات بدی را بر افراد دارد بخصوص به کودکان،‌ نوجوانان،‌ زنان باردار و بیماران قلبی تاکید بر عدم مصرف اینگونه نوشابه‌ها می‌شود.
وی افزود: به هنگام مصرف این نوشابه‌ها به دلیل بالا بودن میزان کافئین در آنها،‌ کبد بعد از حداکثر 50 دقیقه واکنش نشان می‌دهد و مقدار بسیار زیادی قند را به خون وارد می‌کند و این افزایش قند خون تقریبا 1 ساعت طول می‌کشد تا فروکش کند. البته از این فروکشی، فرد احساس خستگی می‌کند و به 12 ساعت زمان برای اینکه خونش بطور کامل از کافئین پاک شود احتیاج دارد.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان خاطر نشان کرد: مصرف روزانه یک عدد نوشابه انرژی‌زا برای ورزشکاران بلامانع است زیرا ورزشکاران با انجام ورزش روزانه قند اضافه وارد شده به خون را می‌سوزانند. به این دلیل که نوشابه‌های انرژی‌زا برای فرد عادت و وابستگی می‌آورد و  اثرات سوء ذکر شده را به همراه دارد لذا توصیه می‌شود از مصرف این نوشابه‌ها حدالامکان خودداری شود.
باشگاه خبرنگاران جوان
http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2015/12/Fizzy-drinks-011.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×