» عمومی » فناوری اطلاعات » لمس کاربری که هزاران کیلومتردورترازشماست؛ زندگی مجازی با مردگان به‌زودی
فناوری اطلاعات

لمس کاربری که هزاران کیلومتردورترازشماست؛ زندگی مجازی با مردگان به‌زودی

دی 8, 1394 008

محققان ژاپنی توانستند هولوگرامی قابل‌لمس بسازند. بدین ترتیب دو کاربر در دو مکان متفاوت می‌توانند باهم دست داده و حتی دست‌های یکدیگر را لمس کنند.

 

به گزارش خبرآنلاین، سیستم اینتراکتیو و ابداعی موسوم به  haptoclone است که اجازه می‌دهد تا «تله پاتی» به‌صورت لمسی انجام شود.

مطابق تصاویری که مشاهده می‌کنید، شما تصویری هولوگرافیک ارسال می‌کنید و درواقع دستتان از یک جعبه به جعبه دیگری که دست دوستتان قرار دارد، قرار می‌گیرد.اجازه لمس هولوگرافیک از سوی دوستتان بدین معناست که انگار دودست یکدیگر را لمس می‌کنند.

محققان دپارتمان علوم پیچیده و مهندسی دانشگاه توکیو / DCSE با ابداع این روش درحال‌توسعه سیستمی واقعی-مجازی هستند تا یکی از رؤیاهای قدیمی بشر را در مورد تله پاتی به واقعیت تبدیل کنند.

«یاسوتوشی ماکینو» یکی از محققینی است که هپتوکلون را ابداع کرده است مثال جالبی از هپتوکلون می‌زند. وی می‌گوید تصور کنید یک روز برای تماشا به باغ‌وحش می‌روید و از طریق هپتوکلون می‌توانید با یک شیر در قفس دست داده و او را لمس کنید!

این محققان پیش‌تر ایده خود را در کنفرانس بین‌المللی گرافیک کامپیوتری و فناوری‌های نوین / SIGGRAPH 2015 در لس‌آنجلس در بخش واقعیت مجازی، مطرح کرده بودند.

آیا روزی با توسعه این فناوری می‌توان با مردگان مجازی داشت؟

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×