» عمومی » ورزشی » بیانیه‌های سیما و وزارت خارجه دردی دوا نمی‌کند
ورزشی

بیانیه‌های سیما و وزارت خارجه دردی دوا نمی‌کند

دی 8, 1394 009

عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تاکید کرد صدور بیانیه از سوی صداوسیما و وزارت خارجه در ماجرای مصاحبه عادل فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف دردی را از جامعه دوا نخواهد کرد.

حمیدرضا آصفی در گفتگو با مهر پیرامون انتقاداتی که در مورد حضور اهالی ورزش بعضا بدون تخصص در انتخابات صورت می‌گیرد گفت: انتخابات عرصه مهمی است، بالاخره سرنوشت کشور نه تنها برای چهارسال بلکه بیشتر از آن می‌تواند سرنوشت کشور را رقم بزند چرا که برخی قوانین که مصوب می‌شوند منحصر به  چهارسال نیستند. در مبحث نظارت شاید منحصر به چهارسال باشد اما در موضوع قانون‌گذاری، قوانین می‌تواند سالیان سال در کشور موثر باشد.

آصفی تاکید کرد: طبیعی هم هست که در چنین عرصه‌ای مردم احساس مسئولیت کنند و در انتخابات چه به عنوان نامزد و چه به عنوان رای دهنده شرکت کنند. من اعتقاد دارم هرچه تنوع کاندیداها بیشتر باشد، بهتر است اما منظور من از بیشتر بودن، سلایق مختلف است نه تعداد زیاد نامزدها.

ورزشی ها اگر توانایی قانون گذاری دارند در انتخابات شرکت کنند
سفیر سابق ایران در امارات در این رابطه تصریح کرد: من به تقسیم بندی به این شکل قائل نیستم، اینکه بگوییم فلانی هنرمند است و نیاید، یا ورزشکار است و نباشد درست نیست. موضوع اصلی توانایی‌هاست. اگر کسی در عرصه ورزش باشد و توانایی در خود ببیند و به میدان بیاید اشکالی ندارد. اشکال آنجاست که کسی توانایی قانون‌گذاری و نظارت را در خود نبیند اما وارد این گود شود، در این صورت آن شخص در حال سواستفاده از اشتهار و محبوبیت است در هر کسوت و لباس.

وی تاکید کرد: معمولا این عده در ادامه کار دچار مشکل می‌شوند چون در عرصه‌ای قرار می‌گیرند که فاقد کیفیت لازم برای حضور هستند. این موضوع البته مسئله فردی محسوب می شود اما از نظر اجتماعی آثار سوئی دارد.

بیانیه های وزارت امور خارجه و صدا و سیما دردی از جامعه دوا نمی کند
سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ایران در مورد اتفاقات و بیانیه‌هایی که بین صدا و سیما و وزارت امور خارجه در مورد مصاحبه فردوسی پور با ظریف وزیر امور خارجه ایران صورت گرفت به خبرنگار مهر گفت: به نظر من ابهام در صدا و سیما بود، بالاخره مکانیسم مصاحبه‌ها باید معلوم باشد. اینکه وزیر امور خارجه مورد پیگیری یکی از اهالی رسانه قرار گرفته و در مورد دیپلماسی ورزشی و فوتبال گفتگو کرده، به نظرم کار خوبی انجام داده و احترام گذاشته است.

وی در ادامه افزود: من می فهمم که برنامه 90  صرفا ورزشی است اما به هر حال این ابهامی بود که در صدا و سیما بین مجری برنامه 90 و مسئولانش وجود داشت.

آصفی در مورد تردد بیانیه‌ها بین وزارت امور خارجه و صدا و سیما گفت: داغ کردن این موضوع نه به سود وزارت امور خارجه است و نه به نفع صدا و سیما. پاسخ مثبت آقای ظریف در مورد پاسخگو بودن کار خوبی بوده اما پرداختن به این موضوع ها دردی از جامعه دوا نمی‌کند.

باشگاه ها حق دارند به سازمان لیگ و تصمیم های سریعش اعتراض کنند
عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد تغییر برنامه‌های روزانه سازمان لیگ و اعتراض باشگاه ها نیز به خبرنگار مهر گفت: تیم ها حق دارند، نمی‌شود سازمان لیگ هر روز نظرش را عوض کند. اینکه کمیته اضطرار نظرش را اعلام می‌کند و سازمان لیگ روزانه تصمیم می‌گیرد اتفاق خوبی نیست.

وی در ادامه افزود: لیگ ما به خاطر اینکه زیادی به کی روش سرویس می‌دهیم به هم ریخته است. حالا آلودگی هوا و، جام باشگاه های آسیا، تیم ملی امید و …هم اضافه می شوند و این کار را سخت می‌کند. تیم‌های ما خیلی حرفه‌ای نیستند ، نه ورزشگاه‌ها ، نه ورزشکارهای ما حرفه ای محسوب نمی‌شوند و این موارد دست به دست هم می‌دهند تا استرس در فوتبال ایجاد شود وگرنه در لیگ انگلستان روز دوم ژانویه بازی گذاشته‌اند و دو یا سه روز یک بار فوتبال بازی می‌کنند و اشکالی هم به وجود نمی‌آید.

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/27/4/1721036.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×