» اخبار ایران و جهان » آیا این جملات، تهدید شورای نگهبان نیست؟!
اخبار ایران و جهان

آیا این جملات، تهدید شورای نگهبان نیست؟!

دی 7, 1394 0036

امروزه مردم ما که دشمنان چنگ و دندان تیز کرده در اطراف مرزهای کشور در کمین هستند، هیچگاه اینقدر بی‌خرد نیستند که به دست خود به خاطر چند نفر نماینده مجلسین، حیات و هستی ، سابقه و انقلاب خود را به مخاطره بیاندازند!!

به گزارش خبرگزاری تسنیم متن یادداشت مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با عنوان “امنیت کشور را به انتخابات گره نزنید؟!” به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم
ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْكِتَابَ الَّذِینَ اصْطَفَیْنَا مِنْ عِبَادِنَا فَمِنْهُمْ ظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ وَمِنْهُم مُّقْتَصِدٌ وَمِنْهُمْ سَابِقٌ بِالْخَیْرَاتِ بِإِذْنِ اللَّهِ ذَلِكَ هُوَ الْفَضْلُ الْكَبِیرُ (سوره فاطر، آیه 32)
مفهوم آیه شریفه این است که بندگان برگزیده و خوب خدا هنگامی که قرآن به عنوان کتاب الهی بر آنها عرضه می‌شود و وارث این کتاب می‌شوند به 3 گروه تقسیم می‌گردند، عده‌ای با داشتن این نعمت بزرگ و عمل نکردن به مفاهیم آن در حقیقت به خود ظلم می‌کنند و عده‌ای مشی میانه‌ای را پیش می‌گیرند (و در حقیقت از فرصت‌های پدید آمده در مواجهه با کتاب الهی به خوبی استفاده نمی‌کنند) و عده‌ای به اذن الهی در کارهای خیر و خوب پیشگام می‌شوند و منشاء برکات زیادی هستند و این همان فضیلت بزرگ است.

***
امروزه بحث مجلس خبرگان رهبری و همچنین مجلس شورای اسلامی کم و بیش در جامعه مطرح است و عده زیادی هم با ثبت نام، آماده ورود در این عرصه رقابت هستند.
گرچه بنده حقیر قصد ورود در این مقولات را تاکنون نداشته‌ام ولیکن با توجه به طرح بعضی مباحث انحرافی! احساس وظیفه می‌کنم جهت تنویر افکار عمومی ملت عزیزمان نکاتی را متذکر شوم.
اولا آنچه مبرهن است جایگاه مجلس خبرگان رهبری یک جایگاه سیاسی به مثابه مجلس شورای اسلامی و یا دیگر دستگاه‌ها نیست که عده‌ای بخواهند عِدّه و عُدّه خود را در آن زیاد کنند و درصدد زورآزمایی با یکدیگر باشند، بلکه جایگاه جمعی از بهترین، پاک‌ترین، باتقوی‌ترین، بافضیلت‌ترین و فقیه‌ترین افراد برآمده از حوزه و روحانیت هست و در حقیقت باید تبلور عصاره فقاهت و معنویت و روحانیت کشور باشند، یک چنین افرادی زیبنده خبرگان هستند، حالا آیا این 801 نفری که ثبت‌نام کرده‌اند، چنین وجهه‌ای دارند؟
در اینکه همه اینها روحانی و یا تحصیل‌کرده حوزه‌ها هستند، حرفی نیست، ولیکن این شرط لازم است، اما کافی نیست! در اینجا بسیار مناسب می‌دانم به فرمایشات مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی که صبح جمعه گذشته در دیدار خصوصی که محضرشان شرفیاب بودم ،اشاره‌ای کنم.
معظم له فرمودند: “بنده از تدوین‌کنندگان قانون اساسی بودم. منظور ما از جمع خبرگان ،هیچ‌گاه این چیزی نبود که الان می‌خواهد اتفاق بیافتد!
چرا جایگاه خبرگان را اینقدر تنزل داده‌اند؟! آیاواقعا این 801 نفر فقیه و مجتهد هستند؟! بسیاری از آنها به بنده رجوع کردند که تاییدیه بگیرند ولی بنده از دادن تاییدیه اجتهاد امتناع کردم، چرا که می‌دانم اینها اشخاص فاضلی هستند ولیکن نه در حد اجتهاد! و لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا افراد قبل از ثبت‌نام برای خبرگان، وجهه اجتهاد آنها مسلم و محرز شود نه بعد از آن، بعضی‌ جایگاه خبرگان را خیلی سطح پایین گرفته‌اند و منظور ما از خبرگان رهبری در قانون اساسی، هیچگاه چنین سطح و وضعی نبود!».
جالب است صبح جمعه چهارم دی‌ماه این بیانات را معظم‌له از فرط ناراحتی در همان لحظه اول دیدارمان فرمودند و چند ساعت بعد ازآن ،اظهارات  حضرت آیت‌الله جنتی را در خطبه‌های نماز جمعه تهران شنیدید که دقیقااز این حضور غیرمکلفانه اظهار گله کردند و گفتند برخی از اینها قادر به قرائت یک متن فقهی عربی نیستند!!
عرض بنده این است که جایگاه خبرگان بسیار جایگاه برجسته و خوبی است، اما آیا خوبانی که بهره‌مند از فضائل و کمالات هستند ولیکن در حد این جایگاه نیستند، آیا با ورود به این صحنه به خود ظلم نکردند؟!
ثانیاَ تکلیف شورای محترم نگهبان در چنین شرایطی بسیار سنگین‌تر می‌شود، قدر مسلم تشخیص کسانی که دارای قوه اجتهادی هستند در بین جمع زیادی از روحانیون و علماء برای مردم عادی قابل کشف نیست و این ماجرا فیلتری مانند شورای محترم نگهبان را می‌خواهد تا ورای از حب و بغض‌ها و صرفا برای کسب رضایت الهی، با دقت تمام در صلاحیت افراد مذکور مطالعه کرده و جمعی که واجد شرایط لازم و کافی برای چنین مجلسی هستند را به جامعه معرفی نمایند.
ثالثا برخی با بعضی اظهارات پیش داورانه درصدد هستند عرصه را بر شورای محترم نگهبان تنگ کنند تا آنها در تحت تاثیر فشار افکار عمومی سازماندهی شده مجبور شوند برخی چهره‌هایی که واجد صلاحیت‌های لازم و کافی نیستند را تایید کنند که  این کار هم باز از همان ظلم به نفس‌هایی است که برخی حتی بزرگان با خود می‌کنند!
به عنوان مثال، اظهار داشته‌‌اند اگر شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها چنین و چنان کند، امنیت کشور مخدوش می‌شود و ما هم سرنوشتی مانند کشورهای همسایه مانند سوریه، عراق و افغانستان پیدا می‌کنیم!
واقعا زهی تعجب! آیا این جملات، تهدید شورای نگهبان و حتی مسئولان ارشد نظام نمی‌شود؟! چرا بحث امنیت کشور که بسیار حائز اهمیت است را به انتخابات گره می‌زنیم؟! هدف چیست؟! آیا چنین اظهاراتی خود به خود بستر ناامنی را در جامعه پدید نمی‌آورد!؟ جای تعجب است چنین حرف‌هایی را افرادی که سال‌ها سکاندار سیاست بوده‌اند، مطرح می‌کنند؟!
اما بنده حقیر برداشت دیگری دارم و معتقدم ملت ایران در طول سالهایی که از رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بهره‌مند بوده است، روز به روز درک و بینشش نسبت به قابلیت‌ها و توانمندی‌ها و تدابیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب بیشتر شده و مخصوصا در این سالهایی که استکبار جهانی مخصوصا آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب با همراهی عوامل و حکومت‌های دست نشانده‌شان ،کشورهای اسلامی را ناامن کرده و به خونریزی و قتل و جنایت مشغول‌اند، آنچه که امنیت کشور عزیز جمهوری اسلامی ایران را پدید آورده است، و در عین افزونی دشمنان، قدرت ایران اسلامی را بلامنازع کرده و موجبات ثبات و آرامش را برای کشور فراهم کرده است، صرفاً رهبری‌های خردمندانه و وارث برحق امام خمینی (ره) یعنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت‌برکاته) است و این موضوع اصلا قابل تشکیک نیست و بحمدالله مردم ایران امروز بیش از هر زمان دیگر قدر این رهبری که حقیقتا عطیه‌ای الهی است را می‌دانند و آن را با هیچ چیز دیگر عوض نمی‌کنند.
واقعا باید از این آقایان پرسید که آیا شما تصور می‌کنید مردم ما حاضرند به خاطر چند کرسی مجلس خبرگان و یا مجلس شورای اسلامی، امنیت خود را به دست خود مخدوش کنند؟! امروزه مردم ما که دشمنان چنگ و دندان تیز کرده در اطراف مرزهای کشور در کمین هستند، هیچگاه اینقدر بی‌خرد نیستند که به دست خود به خاطر چند نفر نماینده مجلسین، حیات و هستی ، سابقه و انقلاب خود را به مخاطره بیاندازند!!
مردم ما امنیت خود را با هیچ چیز عوض نمی‌کنند و معتقدند تنها چیزی که موجب تداوم این امنیت خواهد بود، حفظ ستون قائمه کشور یعنی «ولایت فقیه» است و همان جمله معروف حضرت امام خمینی (رض) سخنی کلیدی و محوری است که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد»
امام نفرمودند پشتیبان نمایندگان مجلس خبرگان رهبری یا مجلس شورای اسلامی باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، فرمودند پشتیبان «ولایت فقیه» باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.
پس بنابراین آدرس غلط ندهیم، بحث انحرافی نکرده و اذهان را هم مشوش نکنیم. انشاءالله با تدابیر حکیمانه رهبری معظم و با تبعیت قاطبه ملت از ایشان، بحث انتخابات هم در موعد خودش به خوبی انجام می‌شود و تمام امیدهای دشمنان اسلام و ملت ایران هم از بین خواهد رفت. بعون‌الله تعالی

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/03/26/139403261304171245503654.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×