» عمومی » فناوری اطلاعات » برای خنک سازی لپ تاپ از “کول پد” استفاده کنید
فناوری اطلاعات

برای خنک سازی لپ تاپ از “کول پد” استفاده کنید

دی 19, 1392 009

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از یاهو نیوز، آیا می دانید عمر مفید یک لپ تاپ چقدر است و رعایت چه نکاتی منجر به افزایش طول عمر لپ تاپ می شود؟ پاسخ این سؤالات قطعا برای خیلی ها جالب توجه خواهد بود. بسیاری از کاربران لپ تاپ در جستجوی یافتن راهی برای استفاده بهتر و مفیدتر از لپ تاپ هایشان هستند.
کارشناسان معتقدند طول عمر یک دستگاه به عوامل مختلفی چون نحوه استفاده، ورود تکنولوژی های نوین و عوامل دیگری از این دست بستگی دارد ولی به طور میانگین عمر مفید یک لپ تاپ سه تا نهایتا چهار سال تخمین زده شده است. البته لپ تاپ های برخی برندها مانند اپل طول عمر بیشتری نسبت به برندهایی نظیر لنوو، اچ پی، دل و… دارند.
برای اینکه عمر لپ تاپمان را افزایش دهیم چه کارهایی باید بکنیم:
۱. باتری و شارژر لپتاپ اولین قطعه ای است که دچار مشکل می شود. که این معضل با تعویض باتری رفع می شود. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل از باتری لپ تاپ محافظت کرده و زمانی که شارژ دستگاه کامل است آن را از برق خارج کنیم. برای افزایش عمر لپ تاپ حتی توصیه می شود زمانی که مدت زیادی در یک مکان ثابت هستید باتری را از لپ تاپ خارج کرده و لپ تاپ را بدون باتری مورد استفاده قرار دهید.
۲. اگر قرار است باتری را از لپ تاپ خارج کنید حتما حواستان باشد که از محافظ استفاده کنید تا لپ تاپ شما در صورت بروز نوسانات برق دچار آسیب نشود.
۳. از فشار وارد آوردن زیاد و ضربه به لپ تاپ خودداری کنید. زیرا ممکن است باعث شکستگی صفحه نمایش، یا آسیب دیدن هارد و سایر بخش های دستگاه شود.
۴. برای خنک سازی لپ تاپ از کول پد استفاده کنید. که باعث خنک شدن و بهبود کارآیی لپ تاپ می شود.
۵. مواظب درایو لپ تاپ خود باشید. سعی کنید کمتر از رایتر لپ تاپ استفاده کنید یا اگر استفاده می کنید از سی دی ها و دی وی دی های خش دار استفاده نکنید؛ چراکه باعث خرابی و آسیب دیدن به لنز درایو می شود.
۶. از نرم افزار ها و ضد ویروس های مناسب استفاده کنید. سعی کنید از ضد ویروسی مناسب و سبک برای لپ تاپ خود استفاده کنید تا مقدار کمتری پردازنده را اشغال کند و سرعت لپ تاپ را پایین نیاورد.
۷. هنگام حمل لپ تاپ سعی کنید آن را حتما در کیف یا کاور گذاشته و همچنین آن را خاموش کنید. همچنین هرگونه کابل و وسایل متصل به لپ تاپ مثل کابل شبکه، سیم ماوس یا اسپیکر (بلندگو) را از لپ تاپ جدا کنید

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×