» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » تعیین اولویت های استراتژیک فولاد مبارکه در سال 95
فولاد مبارکه - مطالب ویژه

تعیین اولویت های استراتژیک فولاد مبارکه در سال 95

دی 6, 1394 0311

جلسه کميته عالي تحول با موضوع تدوين استراتژي هاي شرکت فولادمبارکه اصفهان در سال 95  برگزار و راهبردهاي شرکت در حوزه هاي توليد، مالي ،خريد و توسعه مورد بحث و بررسي و تصميم گيري قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شمس، در اين جلسه که معاونين و برخي مديران ذيربط نيز حضور داشتند، دکتر بهرام سبحاني مديرعامل فولاد مبارکه با اشاره به شرايط بازارهاي داخلي و خارجي، کاهش قيمتهاي جهاني سنگ آهن و نفت و به تبع آن کاهش قيمتهاي جهاني فولاد گفت: چنانچه با همکاري همه کارکنان در تمامي نواحي در حوزه هاي ياد شده هوشمندانه عمل کنيم، به يقين خواهيم توانست شرايط بحراني فعلي را با موفقيت سپري کنيم و به اهداف کلان شرکت در سال جديد نيز دست يابيم.

دکتر سبحاني افزود: لازم است در کليه حوزه هاي شرکت موضوع کاهش هزينه ها به طور جدي در دستور کار سازمان قرارگيرد علاوه بر اين در خريد مواد اوليه به مباحث کيفي و اقتصادي آن توجه ويژه گردد چراکه لازم است در خريد مواد اوليه که قسمت عمده اي از هزينه هاي شرکت را نيز شامل مي شود با در نظر گرفتن کيفيت مواد خريداري شده و گزينه هاي متعدد مرتبطي همچون حمل ريلي جاده اي و پارامترهاي تأثيرگذار بهترين خريد انجام شود . بايد در نظر داشته باشيم مقايسه بازده کيفي سنگ آهن خريداري شده نسبت به رقباي خارجي نشان مي دهد که در حوزه خريد مواد اوليه، بايد به عيار، کيفيت مواد و حجم مواد خريداري شده و به خصوص به هدر رفت مواد در مسيرهاي حمل و نقل توجه بيشتري داشته باشيم.

دکترسبحاني در بخش ديگرصحبتهاي خود ادامه داد: ظرفيت توليد و فروش محصولات فولادمبارکه از يک طرف وکاهش هزينه هاي شرکت از سوي ديگر بايد بيش از پيش مورد توجه قرارگيرد و اين کاهش هزينه در حوزه هاي توليد،  مواد مصرفي و قطعات يدکي نيز بايد به طور جدي عملياتي شود.

مديرعامل فولادمبارکه خاطر نشان کرد: با توجه به اينکه در بهره وري نيروي انساني نسبت به ساير رقبا هنوز به شرايط مطلوب نرسيده ايم بايستي به ارتقاي بهره وري نيروي انساني شرکت توجه کنيم.

وي با اشاره به لزوم اجراي طرح هاي توسعه و بهره برداري هرچه سريع تر از آنها در راستاي رسيدن به 7.2 ميليون تن فولاد نيز گفت: استراتژي حوزه اجرايي پروژه ها ، راه اندازي هرچه سريع تر پروژه ماشين 5 ريخته گري و اتمام طرح هاي توسعه سبا است.

دکتر سبحاني، پرهيز از انحصار در مناقصات را يکي ديگر از راهبردهاي فولاد مبارکه در سال 95 برشمرد و تصريح کرد: تاکنون تلاش کرده ايم که مناقصات با حضور حداکثري شرکت هاي مختلف برگزار گردد تا از اين رهگذر قيمت تمام شده کمتر و توسعه هاي فولاد مبارکه با کيفيت بهتر انجام شود که البته اين راهبرد براي سال جديد نيز بايد با قوت بيشتر در دستور کار قرار گيرد .

http://www.shamskhabar.ir/wp-content/uploads/2015/12/f11.jpg

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 3

  1. فريد خليليان

    با عرض سلام
    صرفه جوئى در مخارج زمانى صورت پذير ميباشد كه دستان واسطه ها را كوتاه كرده و مستقيما با شركتهاى توليد كننده وارد مذاكره شويد.
    شركت شما اسرار بر اين دارد كه ما حتما از طريق يك شركت داخلى در ايران در مناقصات شما شركت كنيم ولى متاسفانه هر بار در مناقصه اى شركت كرده ايم تجربه نشان داده است كه قيمت ٢٠ هزار دلارى ما تا مياد به دست شركت شما برسه به ٨٠ هزار دلار ميرسه.
    خيلى جالب است كه بعد از ٢٣ سال انجام پروژه هاى صنعتى در كانادا، چين، كره جنوبى، رومانى و ارژانتين اين مشتريان خيلى بيشتر به كار ما ايمان دارند تا هموطنان خودمان در ايران.
    متاسفانه اين يك باور غلط جهانى است كه مرغ همسايه غازه نه تنها يك باور ايرانى.
    ارادتمند
    فريد خليليان مباركه

  2. جواد

    آیا این آقای فریدخلیلیان فررند حاج منصور خلیلیان می باشند ؟ یا شخص دیگری چون اقوامشان میگویند که ایشون درکشور کانادا هستند واین نشان دهنده است که هم شهریان خارج ازکشور به اخبار شهر اهمیت می دهند

    • میلاد

      بله آقای خلیلیان در کانادا هستند و از ابتدا از همراهان سایت بوده اند و همیشه پیگیر اخبار شهرستان بوده و هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×