» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی جهان شد
اخبار شهرستان مبارکه

فولاد مبارکه اصفهان بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی جهان شد

دی 18, 1392 009

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ˈبهرام سبحانیˈ افزود: این شرکت در سال 2013 هشت میلیون و 121 هزار و 483 تن آهن اسفنجی تولید کرد.

وی اضافه کرد: این موفقیت در حالی حاصل شده است که جمهوری اسلامی ایران با تولید 14 میلیون و 528 هزار تن آهن اسفنجی به عنوان دومین تولید کننده بزرگ آهن اسفنجی دنیا در سال 2013 معرفی شد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس تولید سال 2013 و مقایسه آن با سال 2012 میلادی افزایش تولید آهن اسفنجی جمهوری اسلامی ایران به میزان 25/4 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان ادامه داد: تولید آهن اسفنجی فولاد مبارکه اصفهان در سال 2012 به میزان شش میلیون و 744 هزارو 858 تن بوده که بیشترین رشد تولید آهن اسفنجی کشور مربوط به شرکت فولاد مبارکه اصفهان با 21 درصد افزایش است.

وی افزود: کشور هند با تولید 18 میلیون و 679 هزارتن آهن اسفنجی رتبه اول را بین کشورهای جهان داراست که نسبت به تولید سال 2012 کاهش 5/7 درصدی را در تولید داشته است.

سبحانی اضافه کرد: بعد از هند و ایران، مکزیک با تولید شش میلیون و 119 هزار تن رتبه سوم را در دنیا از نظرتولید آهن اسفنجی بدست آورد.

وی اظهار کرد: هند با 29/5 درصد، جمهوری اسلامی ایران با 22/9 درصد و مکزیک با 9/7 درصد از کل تولید جهانی آهن اسفنجی را در سال 2013 به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: این با اجرای مگامدولهای شهید خرازی و شهید شهبازی در سال گذشته و سالجاری بیشترین افزایش تولید را در کشور داشته بطوریکه سهم فولاد مبارکه در تولید آهن اسفنجی کشور به میزان 60 درصد است.

سبحانی خاطرنشان کرد: با راه اندازی مگامدول شماره دو طرح شهید خرازی و طرحهای توسعه در دست اجرا و با همت و تلاش خستگی ناپذیر کارکنان این شرکت بتوانیم در آینده نزدیک سهم فولاد مبارکه اصفهان را در تولید آهن اسفنجی کشور افزایش دهیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×