» عمومی » ورزشی » آخرین شایعات درباره سلامتی مرد شماره یک اتومبیلرانی دنیا
ورزشی

آخرین شایعات درباره سلامتی مرد شماره یک اتومبیلرانی دنیا

دی 3, 1394 006

نزدیک به دو سال می‌شود که غول افسانه‌ای دنیای فرمول یک از کانون اخبار دوره شده و کسی دیگر گفت‌وگویی با میشائیل شوماخر ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین؛ قهرمان 7 دوره رقابت‌های فرمول یک دنیا که دو سال پیش در پیست مریبل دچار سانحه شد، هنوز بهبود پیدا نکرده و کسی دقیقاً از وضعیت جسمانی او خبر ندارد. با اين حال او كه پس از برخورد جمجمه‌‌اش با يك صخره در زمان اسكي، به كما رفته بود، به دليل اينكه خطر مرگ تهديدش نكند 6 ماه در كماي مصنوعي نگه داشته شد. «شومي» پس از اينكه از كماي مصنوعي بيرون آمد، بعد از چندي در بخش مراقبت‌هاي ويژه بيمارستان گرونوبل تحت درمان بود و بعد هم به سوئيس فرستاده شد تا در نهايت به خانه خودش برود و بقيه مراحل درماني‌‌اش كه گفته مي‌شد طاقت‌فرسا و زمانبر است را در خانه انجام دهد.

فلج شدن قهرمان دنيا
با اين حال اگرچه خبر خارج شدن از كماي شوماخر، بسياري را خوشحال كرد ولي اخباري كه از وضعيت جسماني او به بيرون مخابره شد حال روحي بسياري را به هم ريخت: «قهرمان اتومبيلراني دنيا كاملاً فلج شده است.» در واقع شوماخر با توجه به ضربه‌اي كه به سرش خورده بود توانايي حركت كردن را از دست داده بود. در آن زمان به نقل از رسانه‌هاي آلماني خبري منتشر شد كه ويلچر ويژه‌اي براي او در نظر گرفته كه شوماخر با قرار دادن سنسور حركتي آن در دهانش مي‌تواند اين ويلچر را هدايت كند، چراكه تنها عضله صورتش است كه قادر به حركت است. البته در همان زمان هم عنوان شد اين ويلچر براي زماني ساخته شده كه او بتواند كمي شرايط جسماني‌‌اش را بهبود ببخشد. در كنار اين اخبار بد، خبر مربوط به كم شدن وزن قهرمان 7 دوره رقابت‌هاي فرمول يك دنيا هم بود‌. شومي كه زمان فعاليتش در عرصه اتومبيلراني ذره‌اي از لحاظ جسماني مشكل نداشت پس از بستري شدن و به كما رفتن، نزديك به 30 كيلو وزن كم كرده بود.

بالاخره معجزه‌اي در كار است!
با اين حال و در شرايطي كه خانواده و مدير برنامه‌هاي او عنوان مي‌كردند نزديك به چند سال زمان مي‌برد تا شوماخر بتواند كمي شرايطش را بهبود ببخشد، روز سه‌شنبه يكي از مجلات آلماني تصويري از شوماخر منتشر كرد و خبر بسيار خوشحال‌كننده‌اي براي هواداران اين ورزشكار روي جلدش نوشت. مجله «بونته» در اين مورد نوشت: «شوماخر مي‌تواند دوباره راه برود!» اين مجله در گزارشي كه از شومي نوشته بود، به جزئيات بيشتري هم اشاره كرد: «ميشائيل خيلي لاغر شده ولي او مي‌تواند به كمك پزشكش چند قدمي بردارد. ضمن اينكه او حالا اين توانايي را پيدا كرده كه دست راستش را هم بالا بياورد.» همين مجله البته ابتداي همين سال نوشته بود كه شوماخر چشمانش را باز كرده و حتي توانسته چند كلمه هم بر زبان بياورد.

تكذيب خانواده شومي
اين موضوع دوم، يعني اينكه شوماخر چشمانش را باز كرده و چند كلمه هم حرف زده، خيلي زود توسط خانواده شوماخر در آن زمان تكذيب شد و حتي آنها از اين مجله آلماني شكايت كردند كه جزئيات زندگي شخصي قهرمان دنيا را فاش كرده. البته اين خبر تازه مبني بر اينكه شوماخر مي‌تواند چند قدم هم بردارد، خيلي زود توسط نزديكان شوماخر و البته سابيني كم، مدير برنامه‌ها و سخنگويش تكذيب شد. خانم كم درباره اخباري كه مجله بونته منتشر كرده، گفت: «متأسفانه اخبار جديدي كه در مطبوعات منتشر شده مجبورمان كرد يك بار ديگر شفاف‌سازي كنيم.اطلاعاتي كه درباره ميشائيل داده شده صحت ندارد. اين شايعات غيرمسئولانه عنوان شده چون باتوجه به شدت مصدوميتي كه شوماخر داشته، حفاظت از زندگي شخصي او اهميت بسياري زيادي پيدا مي‌كند.»

اعترافات يك دوست
در همين راستا در ماه اكتبر بود كه راس براون، مدير فني سابق تيم فراري و دوست شوماخر (46 ساله) در گفت‌وگو با رسانه‌هاي انگليسي از روند بهبود آرام شوماخر پرده برداشته بود: «من بارها به ديدن شوماخر رفته‌ام. كورينا، همسر شومي، هم گهگاهي به من زنگ مي‌زند تا من را در جريان احوالات او بگذارد. به‌هر‌حال هر روز به دعا كردن‌مان ادامه مي‌دهيم به اين اميد كه او بتواند بهبود پيدا كند، حداقل تا يك جايي وضعيتش بهتر شود… اين بهبودي كُند صورت مي‌گيرد ولي همچنان جاي اميدواري باقي است.»

41257http://images.khabaronline.ir/images/2015/12/position50/_michael_schumacher_vs_ralf.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×