» عمومی » خانواده » مشکلات قلبی با دود کردن سیگار
خانواده

مشکلات قلبی با دود کردن سیگار

دی 3, 1394 1044

 

با مصرف هر نخ سیگار یک قدم به بیماری های قلبی نزدیک می شوید و ایست قلبی شما را هر لحظه تهدید می کند توصیه می کنیم هر چه زودتر مصرف سیگار را ترک کنید و از بدنتان در برابر مشکلات قلبی حمایت کنید

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‎ای دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به ازای استعمال هر 10 عدد سیگار، خطر مرگ در اثر بیماری قلبی در مردان 18 درصد و زنان 31 درصد بالا می‎رود.

دکتر رضا سالاری بیان کرد: سیگار مهم‎ترین عامل مرگ زودرس در افراد 39 تا 69 سال در کشورهای پیشرفته است.
وی اضافه کرد: سیگار مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی – عروقی را تا 50 درصد افزایش می‎دهد. زنانی که سیگار می‎کشند شش برابر بیشتر به حمله قلبی دچار می‎شوند. این آمار با افزایش تعداد مصرف روزانه، بیشتر نیز می‎شود.

این پژوهشگر ادامه داد: سیگار خطر سکته مغزی را بالا می‎برد و میزان ابتلا به سرطان ریه، دهان، کلیه و مجاری ادراری و مثانه نیز افزایش می‎یابد. همچنین باعث بیماری‎های انسدادی ریه مثل برونشیت و آمفیزم می‎شود.

وی اظهار کرد: خطر ابتلا به بیماری قلبی در افراد سیگاری بالاتر است. دود تنباکو حاوی 4800 ماده شیمیایی است که بیشتر آنها برای قلب و عروق مضر هستند و آنها را مستعد تنگی شریان‎ها می‎کند. بدین صورت که باعث افزایش فشار خون شده و فشار به قلب بیشتر می‎شود.

ایسنا

http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2015/12/ucm435168.png

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×