» عمومی » خانواده » اهمیت دریافت ویتامین دی برای کودکان
خانواده

اهمیت دریافت ویتامین دی برای کودکان

آذر 30, 1394 0017

کمبود ویتامین دی چه تاثیرات مخربی می تواند روی اطفال بگذارد و چه تاثیرات مخربی برای آن ها دارد اهمیت دریافت این ویتامین برای اطفال بسیار زیاد است و منجر به عارضه های زیادی در بدن آن ها خواهد شد

 ویتامین دی برای رشد کودک نه تنها بسیار مهم است بلکه برای حفظ سلامت کلی بدن نیز ضروری است. تعداد زیادی از کودکان در این میان با کمبودهای هشداردهنده ویتامین دی روبرو هستند.

کودکان و بزرگسالانی که بخصوص در نواحی کم آفتاب زندگی می‌کنند از این کمبود بیشتر در رنجند.

ویتامین دی در حفظ تعدل کلسیم و فسفات در بدن نقش اساسی دارد و منجر به رشد استخوان‌ها و دندان‌ها می وشد. بدون این ویتامین بدن نمی‌تواند به طور مؤثر کلسیم را جذب کند و این روند در کودکان برای حف و ارتقای سلامت استخوان‌ها بسیار ضروری است.

دو راه طبیعی برای دریافت ویتامین دی کافی در کودکان وجود دارد؛ نور خورشید و مواد غذایی. تنها 5 تا 30 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید حداقل دو بار در هفته در ساعات 10 تا 3 بعد از ظهر می‌تواند کمبودهای این ویتامین را در کودکان جربران کند. استفاده از ماهی‌های روغنی مانند ماهی آزاد و ماهی تن، بهترین منابع برای ویتامین دی است. غذاهای غنی شده از شیر، و غلات نیز برای کودکان ضروری به نظر می‌رسد.

کمبود ویتامین دی در کودکان می‌تواند منجر به نرمی استخوان شود که گاهی اوقات با ناهنجاری‌های اسکلتی همراه است. اسپاسم های عضلانی و حتی تشنج نیز در اثر کمبود این ویتامین در کودکان شایع است.

http://www.hidoctor.ir/wp-content/uploads/2015/12/566c27cd09f0d.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×