» عمومی » ورزشی » دوست نداشتیم اسم آقای شاکی در فیلم حجازی برده شود
ورزشی

دوست نداشتیم اسم آقای شاکی در فیلم حجازی برده شود

آذر 24, 1394 0010

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال و پسر ناصر حجازی در دفاع از توقف اکران مستندی که در مورد پدرش ساخته شده است گفت: ما اصلا نمی‌خواستیم اسم آقای شاکی در این فیلم باشد اما نمی‌شد تاریخ را حذف کرد.

آتیلا حجازی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد توقیف فیلم «من ناصر حجازی هستم» پس از شکایت امیر قلعه‌نویی گفت: اولین نکته این است که این فیلم که در جشنواره شرکت کرده، مجوز وزارت ارشاد داشته است و اصولا نمی‌توان بدون اخذ مجوز از مراجع مربوطه آن فیلم را به اکران رساند.

فیلم مجوز وزارت ارشاد دارد
وی در ادامه تاکید کرد: این فیلم در وزارت ارشاد زیرذره‌بین رفته و بدون اشکال برای اکران اعلام شده است، پس بحث مجوز نداشتن برای این فیلم وجود ندارد، حتی بخش‌هایی از این فیلم ممیزی شده و بعد مجوز گرفته‌است.

دوست نداشتیم اصلا ایشان در فیلم باشد
پسر مرحوم ناصر حجازی در ادامه پیرامون شکایت امیر قلعه‌نویی گفت: واقعیت این است که ما اصلا دوست نداشتیم اسمی از این آقا در فیلم برده شود اما عوامل سازنده آن تاکید کردند که این هم جزوی از تاریخ است و حذف نشدنی، مثل حشمت مهاجرانی و علی پروین .

فیلم مورد تایید مردم است
وی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر تاکید کرد: این فیلم رکورد جشنواره در بخش مستند را زد، شاید سخت است قبول کردن این که یک مستند در مورد حجازی این همه مورد تایید مردم باشد . همین شب گذشته و در اولین اکران 900 نفر آمده بودند و در سالن سرپا ایستاده بودند و خیلی ها از پشت درب بسته سالن برگشتند و ما شرمنده آن‌ها شدیم.

این آقا در زمان زنده بودن پدرم هم ایشان را به دادگاه کشاند
حجازی در ادامه افزود: البته این را هم باید بگویم که این شکایت چیز جدید و عجیبی نیست و در زمان زنده بودن پدرم هم ایشان از حجازی شکایت کرده بود و وی را به دادگاه کشانده بود. به هر حال متاسفانه خبر رسید که فیلم فعلا به دلیل این شکایت اجازه اکران ندارد و بدتر از همه اینکه وکیل آن آقا لحن عجیبی و توهین آمیزی را برای اعلام این خبر در نظر گرفته بود که جای بسی تعجب دارد. ایشان گفته که «توقیف این فیلم بهترین هدیه به ناصر حجازی است آن هم در شب تولدش ».

آقای وکیل فوتبال حوزه شما نیست
وی در این رابطه تاکید کرد: آقای وکیل محترم، شما وظیفه‌ات وکالت است و نباید در کار بزرگ‌ترها دخالت کنید، حوزه فوتبال حوزه شما نیست که به اهالی فوتبال و خانواده استقلال توهین کنید و عدم اکران این فیلم را هدیه بدانید.

بازیکن سابق استقلال در ادامه در مورد لحن وکیل امیر قلعه نویی تاکید کرد: سطح معلومات ایشان همین‌قدر است، آدمی که حوزه کاری اش را بداند از این دست حرف‌ها نمی‌زند، ناصر حجازی هم نیازی به این کادوها ندارد.

وی در ادامه افزود: من دیشب که برای اولین بار فیلم اکران شد از سه وکیل که در سالن حضور داشتند خواهش کردم فیلم را به دقت ببینند که اگر نکته‌ای هست که باید تغییرش داد به ما بگویند، هر سه وکیل پس از فیلم با من صحبت کردند و از من می پرسیدند که «مگر می توانی بگویی امیر قلعه نویی دستیار حجازی نبوده؟»، «مگر می توانی بگویی ناصر حجازی امیر قلعه‌نویی را اخراج نکرده؟»، «مگر می توانی بگویی روز آخر به بیمارستان نیامده؟»

فیلمی که هنوز اکران نشده چگونه شاکی دارد؟
پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه افزود: سوال بزرگ من اما این‌ها نیست، بلکه آن است که بدون دیدن فیلم چه کسی بر اساس کدام دیده و سند از فیلم شکایت کرده؟ فیلم تازه دیشب اکران شده، اما قبل از آن خبر آمده که فیلم به خاطر شکایت توقیف شده است! فیلمی که هنوز اکران نشده چگونه شاکی خصوصی دارد و بالاتر از آن چگونه توقیف می‌شود یا از اکران آن جلوگیری می‌شود؟ اصلا کدام قاضی محترم این فیلم را دیده که اعلام کرده فیلم نباید اکران شود؟

نباید احضاریه و توضیح داشته باشیم؟
وی در ادامه تاکید کرد: بدون ابلاغیه و احضاریه و توضیح مگر می‌شود فیلم را توقیف کرد؟ ما نباید احضار می‌شدیم؟ نباید در مورد این فیلم توضیح می‌دادیم؟ اگر توضیحات ما قانع کننده نبود اشکالی ندارد اما الان یک طرفه فیلم نمی‌تواند اکران شود که این اصلا موضوع خوبی به نظر نمی‌رسد. قاضی محترم کجا این فیلم را دیده که حکم به عدم اکران داده است؟

سی ثانیه در فیلم بودند و دچار توهم شده‌اند
مربی سابق استقلال در ادامه به خبرنگار مهر تاکید کرد: موکل آقای وکیل کلا بیست تا سی ثانیه در این فیلم هست، این فیلم تقریبا صد و چند دقیقه است. من تصور می‌کنم برخی دچار توهم شده‌اند که از این فیلم که هنوز اکران نشده تا خودشان آن را ببینند شکایت کرده بودند. مگر در مورد یک فیلم که در تاریخ ثبت می‌شود با شنیده‌ها می توان شکایت کرد؟ اینکه می‌گویند «فیلم را ول کرده‌اند و چسبیده‌اند به من» با توجه به 20 و یا 30 ثانیه‌ای که ایشان در فیلم هست، کلا اشتباه است.

مگر می‌شود وقایع در فیلم ثبت نشوند؟
وی در ادامه افزود: یک سری وقایع وجود دارد که در روزنامه‌ها به ثبت رسیده و خود ناصر حجازی به آنها اشاره داشته است. مگر می‌شود وقایع را در فیلم مستند به تصویر نکشید؟ الان کی‌روش مهدی رحمتی را به تیم ملی دعوت نکرده آیا می توان فیلمی ساخت که رحمتی در آن به تیم ملی دعوت شده باشد؟

http://media.mehrnews.com/d/2015/06/25/3/1748910.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×