» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » شش سال تلاش برای یک فریم عکس!
اخبار ورزشی

شش سال تلاش برای یک فریم عکس!

آذر 23, 1394 008

تا به حال برای رسیدن به هدفی که در ذهن داشته‌اید، چقدر تلاش کرده‌اید؟ یک روز، یک ماه، یک سال؟ آلن مک‌فادین ۶ سال تلاش کرد تا توانست به هدفش دست پیدا کند.

مجله مهرشراره داودی: شاید به نظرتان این جمله که می‌گوید «تا زمانی‌که به موفقیت دست پیدا نکرده‌اید، دست از تلاش نکشید» برایتان معنای خاصی نداشته باشد و حتی گاهی بعد از چند ساعت، چند روز و یا حتی چند ماه تلاش دست از کار بکشید. اما آلن مک‌فادین هرچقدر لازم باشد برای رسیدن به هدف تلاش می‌کند، حتی اگر ۶ سال زمان ببرد و ۷۲۰ هزار بار تلاش کند تا بتواند یک فریم عکس از مرغ ماهی‌خوار بگیرد.

آلن ۴۶ ساله است و از زمانی که یادش می‌آید برای گرفتن فریمی از این مرغ‌های ماهی‌خوار مصمم بوده است، او وقتی کودکی ۶ ساله بوده، به همراه پدربزرگش به دریاچه‌‌ای در اسکاتلند می‌رفته و در آن‌جا با این مرغ‌های ماهی‌خوار آشنا شده است، او می‌گوید: «من هنوز به خاطر دارم که با پدربزرگم به دریاچه می‌رفتم و همیشه متحیر این مرغ‌ها بودم و برایم هیجان انگیز بود که آن‌ها با سرعت بسیار بالایی وارد آب می‌شوند. همیشه عکس گرفتن از آن‌ها برایم جالب بود و به همین دلیل مدت زمان زیادی را برای این کار گذاشتم و چندباری در هفته به دریاچه می‌آمدم و تعداد زیادی عکس می‌گرفتم.»

آلن برای ثبت تصویر مورد نظرش ۱۰۰ روز در سال، بیش از ۴۲۰۰ ساعت وقت گذاشته و بعد از گرفتن ۷۲۰ هزار عکس توانسته فریم مورد نظرش را ثبت کند؛ یعنی همان لحظه‌ای که مرغ ماهی‌خوار با سرعت بسیار و بدون اینکه سطح آب را جابه‌جا کند، وارد آب می‌شود.

خودش درباره این عکس توضیح می‌دهد: «افراد بسیار کمی در دنیا هستند که توانسته‌اند این فریم را ثبت کنند، چون این موجودات با سرعت بسیار بالایی وارد آب می‌شوند و برای گرفتن یک عکس خیلی خوب عکاس باید علاوه بر صبر و شکیبایی، خوش‌شانسی زیادی هم داشته باشد. در این میان عکسی که من به دنبالش بودم، تصویری از لحظه ورود مرغ‌ماهی‌خوار به آب را می‌خواستم که هیچ آبی در اطرافش روی هوا نباشد که برای این موضوع علاوه بر اینکه باید خودم در زاویه مناسبی قرار می‌گرفتم، بلکه پرنده هم باید در بهترین حالت خودش می‌بود.»

این عکاس می‌گوید که در هر باری که برای عکس گرفتن به دریاچه می‌آمده، ۶۰۰ عکس می‌گرفته و حالا که به نتیجه مورد نظرش دست پیدا کرده، با تماشای همه آن عکس‌های قبلی می‌بیند که چه مقدار تلاش کرده تا به همان چیزی که در ذهن داشته، دست پیدا کند.

مرغی که در این عکس می‌بینید، مرغ ماهی‌خوار ماده‌ای است که بین دو یا سه سال سن دارد و به گفته خود آلن تقریبا ۷۰ درصد این مرغ‌ها بر اثر سیل و یا در راه یادگیری نحوه صحیح شیرجه زدن جان خود را از دست می‌دهند، چون این شکل از شیرجه زدنی که در تصویر دیده می‌شود بسیار سخت و مشکل است.

آلن همچنین از اینکه پدر بزرگش او را به این دریاچه آورده و با شگفتی‌های این پرنده‌ها اشنا کرده، خیلی خوشحال است و می‌گوید۷ خودش هم پسر هشت ساله‌اش را به همین دریاچه می‌آورد تا او را با شگفتی‌های مرغ‌های ماهی‌خوار آشنا کند و فکر می‌کند پدربزرگش هم حتما عکسی را که گرفته، دیده و او هم خوشحال می‌شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/12/13/4/1937144.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×