» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » اسامی نامزد های احتمالی انتخابات شهرستان مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه - انتخاب دهم - مطالب ویژه

اسامی نامزد های احتمالی انتخابات شهرستان مبارکه

آذر 23, 1394 0012

در حالی که فضای سردی روی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان سایه افکنده اما نام‌های بزرگی برای حضور در این انتخابات دعوت شده‌اند که این فضای سرد را خواهند شکست.

به گزارش پایگاه خبری شمس به نقل از خبرنگار احزاب ایلنا٬ هوای سرد این روزهای اصفهان با سردی هوای سیاسی استان گره خورده و هنوز خبری از هیجان‌های سیاسی در محافل خصوصی شهر نیست؛ همین فضای سرد سیاسی موجب شده پیش‌بینی نتایج انتخابات در این استان از هر حوزه دیگری دشوارتر شود٬ چراکه مشخص نیست چه مردانی به میدان می‌آیند و کدام برنامه و استراتژی می‌تواند دل و رای مردم را برای نامزدهای انتخابات به ارمغان بیاورد.

اصفهان سال‌های سال است که بدل به بهشت اصولگرایان شده است؛ چنانچه بوی تغییر در سطح مدیریت کلان این استان نسبت به استان‌های دیگر کمتر به مشام می‌رسد. استاندار استان هیچ سنخیتی با اصلاح‌طلبان ندارد و فرماندار آن نیز یادگار دولت قبل است. میزان نفوذ اصولگرایان در استان به اندازه‌ای است که تغییر در استان اصفهان به استیضاح البته ناکام وزیر راه در تهران منجر شد.

در میان اصولگرایان حسن کامران و همسرش نیره اخوان همچنان اصلی‌ترین نامزدهای انتخابات در اصفهان محسوب می‌شوند و اخبار تایید نشده‌ای می‌گوید یکی دیگر از نمایندگان فعلی اصفهان نیز قصد دارد با همسرش به رقابت با کامران بپردازد.

جبهه پایداری نیز با دست پر به انتخابات اصفهان خواهد آمد؛ شاخص‌ترین چهره منتسب به جبهه پایداری، مرتضی آقاتهرانی است که اصالتی اصفهانی دارد و حتی برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال نامزدی او در انتخابات خبرگان از اصفهان حکایت می‌کنند.

یکی دیگر از چهره‌هایی که اصولگرایان تندرو را در اصفهان رهبری می‌کند٬ ابولحسن مهدوی است که در کنار سالک، نیروهایی را برای انتخابات مجلس آینده سازماندهی خواهند کرد.

 در کنار این دو گروه اصولگرایان سنتی نیز در اصفهان پایگاهی تاریخی دارند. با وجود استیضاح و برکناری شهردار نزدیک به جامعه اسلامی مهندسین٬ اما هنوز این تشکل سیاسی در این استان جایگاه مناسبی دارد و فولادگر در کنار دوستان تحصیلکرده خود به فکر افزایش سهم مهندسین از مجلس دهم اصفهان است.

در میان اصلاح‌طلبان اما وضعیت متفاوت است. در انتخابات ادوار قبلی مجلس اکثریت اصلاح‌طلبان اصفهان یا شرکت نکردند یا اجازه حضور پیدا نکردند و به این ترتیب بعد از انتخابات مجلس ششم، اصلاح‌طلبان رقابت و ادعای جدی برای ورود به مجلس را در اصفهان نداشته‌اند و شاید همین مسئله نیز در افزایش اختلاف‌های درونی اصولگرایان موثر بوده است.

با این حال این بار دکتر مصطفی معین و دکتر ستاری‌فر، دو نفر از مدیران موفق دولت خاتمی، از میان اصلاح‌طلبان مطرح هستند.

از احمد خرم نیز برای حضور در انتخابات دعوت شده است. زهرا پیشگاهی فر عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه نیز احتمالا از اصفهان نامزد خواهد شد و در کنار این افراد سیاهه‌ای از سیاستمداران کارکشته و جوانان جویای نام قرار دارند که بی‌شک حضور همه آنها کمی دور از ذهم به نظر می‌رسد.

جدول زیر نمایندگان شهرستان مبارکه از میان صد و پنجاه نامزد اصلی انتخابات در اصفهان را نشان می‌دهد. لیستی که هفته آینده ابهام‌ها از چهره آن زدوده خواهد شد؛ هر چند بعید است تغییرهای اساسی در ترکیب این افراد به وجود بیاید:

نــــــــــــــــــــــــــــــــام

گـــــــــرایش سیـــــــاسی

حوزه احتمــــالی

نصیرملت

امید ایرانیان

مبارکه

قهرمان بهرامی

نماینده سابق- اصلاح‌طلب

مبارکه

علی ایرانپور

نماینده فعلی- اصولگرا

مبارکه

فردین باقری

اصولگرا

مبارکه

علی احمدپور

مستقل

مبارکه

قاسم زینلی

اصلاح‌طلب

مبارکه

 

خبر فوق به نقل از خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

 

nem

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×