» عمومی » فناوری اطلاعات » «کنجکاوی» در تپه های شنی مریخ
فناوری اطلاعات

«کنجکاوی» در تپه های شنی مریخ

آذر 23, 1394 009

مریخ نورد کنجکاوی کنکاش در تپه های شنی مریخ را که به اندازه ساختمانی دو طبقه ارتفاع دارند آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آژانس فضانوردی آمریکا (ناسا) در تازه ترین اطلاع رسانی درباره مریخ نورد کنجکاوی اعلام کرد که این تپه های شنی در نزدیکی محل حرکت این روبات در حفره Gale واقع شده اند.

بررسی هایی که توسط مدارگردهای فعال در مدار مریخ صورت گرفته حکایت از آن دارد که لبه های این تپه های شنی هر سال حدود یک متر جابجا می شوند.

قرار است مریخ نورد کنجکاوی به نمونه برداری از این تپه های شنی پرداخته و توسط ابزارآلات پیشرفته ای که در آن تعبیه شده تجزیه و تحلیل دقیقی از آنها در همانجا انجام دهد.

این مریخ نورد از آگوست سال ۲۰۱۲ کار خود را در سیاره سرخ آغاز کرده است. از این روبات به عنوان یکی از پیشرفته ترین و مأموریت آن نیز در زمره موفقیت آمیز ترین پروژه های تاریخ ناسا یاد می شود.

کنجکاوی در سال ۲۰۱۴ به منطقه Mount Sharp مریخ رسید و اکنون به عنوان بخشی از پروژه بررسی لایه های بالایی آن کار بر روی تپه های شنی را آغاز می کند.

ناسا در نظر دارد تا از داده های به دست آمده از این مریخ نورد و سایر کاوشگرهای مشغول به کار در مریخ و مدار آن به درک بهتری از این سیاره دست یافته تا مقدمات اعزام نخستین گروه از انسانها به مریخ را فراهم کند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/12/13/4/1937908.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×