» عمومی » فرهنگی ادبی » درخشش «جوانی» در جوایز فیلم اروپا
فرهنگی ادبی

درخشش «جوانی» در جوایز فیلم اروپا

آذر 22, 1394 006

«جوانی» به کارگردانی پائولو سورنتینو بهترین فیلم بیست و هشتمین دوره‌ی جوایز فیلم اروپا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مراسم که شنبه در برلین برگزار شد، «جوانی» جایزه بهترین فیلم، پائولو سورنتینو جایزه بهترین کارگردانی و مایکل کین برای بازی در «جوانی» جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کردند.

درام «جوانی» که نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد، داستان یک رهبر ارکستر بازنشسته (مایکل کین) است که با دوست قدیمی خود (هاروی کیتل) برای گذراندن تعطیلات در سوئیس به سر می‌برند. پیش از این فیلم «زیبایی بزرگ» به کارگردانی سورنتینو در سال 2013 پنج جایزه فیلم اروپا را از آن خود کرده بود.

مایکل کین علاوه بر جایزه بازیگری یک جایزه افتخاری نیز در این مراسم دریافت کرد. او در این باره گفت : «من پیش از این هرگز در اروپا برنده‌ی جایزه نبوده‌ام، اما امشب دو جایزه گرفتم.» کین سومین فردی است که جایزه افتخاری فیلم اروپا را دریافت می‌کند.

شارلوت رمپلینگ برای بازی در فیلم «45 سال» جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت. «45 سال» داستان زندگی زوجی است که در نزدیکی چهل و پنجمین سالگرد ازدواجشان نامه‌ای دریافت می‌کنند که زندگیشان را دچار تلاطم می‌کند. رمپلینگ علاوه بر این جایزه یک عمر دستاورد هنری را نیز دریافت کرد.

فیلم «کبوتری برای اندیشیدن در باب هستی بر شاخه نشست» به کارگردانی روی اندرسون جایزه بهترین فیلم کمدی را از آن خود کرد.

«ایمی» به کارگردانی آصف کاپادیا با به تصویر کشیدن داستان زندگی ایمی واینهوس خواننده مشهور بریتانیایی برنده جایزه بهترین فیلم مستند شد. جایزه‌ی بهترین فیلمنامه برای نوشتن فیلمنامه‌ی کمدی سیاه «لابستر» با بازی کالین فارل و راشل وایز به یورگوس لانتیموس و افثیمیس فلیپو اهدا شد.

در این مراسم جایزه بهترین فیلم انیمیشن به «آواز دریا» ساخته‌ی تام مور تعلق گرفت و جایزه بهترین فیلم به انتخاب مردم را آلبرتو رودریگز با درام جنایی «مارشلند» از آن خود کرد. از کریستف والتز به عنوان دستاورد اروپایی در سینمای جهان به خاطر مشارکت در فیلم‌های بین‌المللی تقدیر شد.

در مراسم اهدای جوایز دنیل برول به نمایندگی از آکادمی فیلم اروپا در حمایت از اولگ سنتسوف کارگردان اوکراینی دربند سخن گفت. سنتسوف به دلیل اعتراض به اشغال کریمه از سوی ارتش روسیه محکوم به 20 سال زندان شده است. آکادمی فیلم اروپا از نیکیتا میخالکوف به عنوان رئیس انجمن فیلمسازان روسیه درخواست کرد که به اعتراض بین‌المللی در برابر اقدام روسیه بپیوندد.

مراسم جوایز فیلم اروپا شنبه با حضور 900 میهمان در برلین برگزار شد.

منبع : ورایتی / 12 دسامبر

http://images.khabaronline.ir/images/2015/12/position50/15-12-13-104928youth-michael-caine.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×