» اخبار ایران و جهان » جزئیات لغو ۴ تحریم پتروشیمی/ ایران آماده افزایش صادرات پتروشیمی
اخبار ایران و جهان

جزئیات لغو ۴ تحریم پتروشیمی/ ایران آماده افزایش صادرات پتروشیمی

آذر 22, 1394 008

وزیر امور خارجه با تشریح جزئیات لغو چهار تحریم پیش روی توسعه صنعت پتروشیمی از افزایش صادرات محصولات پتروشیمی ایرانی در دوران پسا تحریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظریف امروز در مراسم آغاز به کار دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران با بیان اینکه زمینه توسعه صنعت پتروشیمی در دوران پسابرجام فراهم است، گفت: هنر سیاست خارجی، تلاش در مسیر فراهم کردن بسترهای توسعه صنایع داخلی در چارچوب اهداف توسعه پایدار است.

وزیر امور خارجه با اعلام اینکه پتروشیمی می‌تواند به عنوان یک صنعت پیشرو در دوران پساتحریم با شتاب بیشتری به توسعه ادامه دهد، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی می تواند همزمان با لغو تحریم‌ها وارد فضایی جدید شود. افزایش تولید محصولات و نیز افزایش مقاصد صادراتی، به عنوان دو راهبرد مهم در دوران پساتحریم مورد توجه قرار دارد.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی از جمله صنایع فعال و پویای کشور است که به طور مستقیم مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفت و اهمیت این صنعت سبب شد از ابتدای مذاکره با کشورهای ١+٥ به دنبال رفع تحریم این صنعت باشیم، بیان کرد: همزمان با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک در سال ٩٢، محدودیت‌های ایجاد شده برای صنعت پتروشیمی تا حدودی برطرف شد و امروز نیز با طی مراحل قانونی برجام و اجرایی شدن آن، در آستانه ورود به بازه زمانی اجرا و دوران جدید در پساتحریم هستیم.

این مقام مسئول در دستگاه دیپلماسی کشور با بیان اینکه تحریم فناوری و صادرات محصولات پتروشیمی، مشکلات جذب سرمایه گذاری خارجی و تعاملات بانکی و پولی و نیز مشکلات حمل و نقل در پسابرجام برطرف خواهد شد، تاکید کرد: امید است صنعت پتروشیمی کشور در این دوران، روند توسعه را به خوبی طی کند.

به گفته وی، موقعیت استراتژیک ایران و وجود زیرساخت‌های مناسب، فرصت‌های زیادی را برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران مهیا کرده است و با لغو تحریم‌های غیر قانونی و ایجاد فضای مثبت در کشور، تقاضا برای سرمایه گذاری در این صنعت و نیز خرید محصولات پتروشیمی ایران افزایش می یابد.

ظریف با بیان اینکه با جذب سرمایه گذاری‌های خارجی، زمینه برای افزایش اشتغال فراهم می شود و تلاش برای توسعه زنجیره این صنعت به نتیجه می رسد، افزود: ایجاد شبکه ای قوی در عرصه بین‌المللی براساس استانداردهای جهانی می تواند ظرفیت و توان پتروشیمی ها را در کشور افزایش دهد.

وزیر امور خارجه با اعلام اینکه جذب سرمایه گذاری‌های جدید می تواند گره طرح‌های نیمه تمام صنعت پتروشیمی را بگشاید و از جنبه بین‌المللی نیز کاهش ریسک سرمایه گذاری خارجی را به دنبال داشته باشد، تاکید کرد: در دوران پساتحریم و در در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، امکان تعامل شرکت های داخلی و خارجی و شکوفایی ظرفیت های اقتصادی با رویکرد کاهش خام فروشی فراهم می شود و برجام می تواند فرصت مناسبی را برای کنارزدن موانع موجود در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی فراهم کند.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت پتروشیمی می تواند بازار سرمایه و بورس را نیز فعال تر کند، یادآور شد: وزارت امور خارجه همه تلاش خود را برای فراهم آوردن تسهیلات لازم به منظور جبران عقب ماندگی های موجود در صنعت پتروشیمی به کار می گیرد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/05/26/4/1720687.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×