» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » جزئیات سانحه پرواز مشهد – مدینه
اخبار ورزشی

جزئیات سانحه پرواز مشهد – مدینه

دی 15, 1392 0011

رئیس سازمان حج و زیارت: هواپیمای حامل زائران عمره مفرده در فراز فرودگاه مدینه دچار نقص فنی شد که تا این لحظه تلفاتی نداشته است.

به گزارش مشرق، آقای اوحدی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: بامداد امروز هواپیمای حامل زائران عمره مفرده از مشهد به مدینه بر فراز فرودگاه این شهر به دلیل نقص فنی چرخهایش باز نمی شود.

وی افزود: خلبان یک ساعت روی شهر مدینه پرواز می کند و سوخت را به پایان می رساند و پس از آن با کنترل کردن هواپیما فرود اضطراری می کند.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه هنگام فرود اضطراری ضربه سنگینی به هواپیما وارد شده بود تعدادی از زائران دچار آسیب دیدگی می شوند که بلافاصله عوامل امدادی و هیئت پزشکی جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی در فرودگاه مدینه حاضر می شوند.

اوحدی افزود: زائران از طریق سرسره های اضطراری از هواپیما به بیرون منتقل شدند و پس از تخلیه زائران قسمتی از هواپیما دچار آتش سوزی شد که این مسئله باعث می شود چهار تا شش ساعته فرودگاه مدینه بسته شود.

وی تصریح کرد: در این حادثه 14 نفر از زائران آسیب دیدند و به بیمارستانی در مدینه منتقل شدند و از این تعداد 13 نفر مرخص شدند و فقط بانویی 87 ساله هنگام پایین آمدن از سرسره آسیب سختی می بیند که هم اکنون تحت نظر هیئت پزشکی و در بیمارستان مدینه بستری است.

وی افزود: همه زائران در هتل های مدینه منوره مستقر هستند و زیارتشان را نیز انجام داده اند بنابراین جای هیچ نگرانی نیست .

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این پرسش که هواپیما متعلق به چه شرکتی بود گفت: طبق توافقات امضا شده بین کمیسیون مشترک ایران و عربستان 50 درصد از پروازهای عمره مفرده در اختیار شرکت های سعودی است و هواپیمای حادثه دیده نیز از نوع ایرباس و متعلق به هواپیمایی سعودی بود.

وی افزود: این هواپیما طبق زمانبندی باید ساعت 3 و 40 دقیقه بامداد در فرودگاه به زمین می نشست که با یک ساعت تاخیر 4 و چهل دقیقه به زمین نشست.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×