» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » عوارض آلایندگی مجتمع فولاد مبارکه به شهرضا تعلق می‌گیرد
اخبار شهرستان مبارکه

عوارض آلایندگی مجتمع فولاد مبارکه به شهرضا تعلق می‌گیرد

آذر 18, 1394 0211

فرماندار شهرضا گفت: پس از جلسات متعدد در اصفهان، عوارض آلایندگی مجتمع فولاد مبارکه به شهرضا تعلق گرفت.

به گزارش پایگاه خبری شمس به نقل از تسنیم، محسن گلابی شامگاه سه‌شنبه در نشست سازمان‌های مردم نهاد شهرستان اظهار داشت: نقش اساسی سازمان‌های مردم‌نهاد در جریان کمک به توسعه، ایجاد ظرفیت اجتماعی در مراحل برنامه‌ریزی و سازماندهی فعالیت‌های توسعه است.

وی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد برای رسیدن به اهداف گوناگونی فعالیت می‌کنند و در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی یا اجتماعی اعضا در حرکت هستند.

فرماندار شهرضا بیان کرد: دولت به تنهایی قادر به حل مسائل اجتماعی نیست و نیازمند حضور همه مردم است و دولت وظیفه دارد تسهیلات لازم برای حضور مردم در صحنه را فراهم آورد و از آنها حمایت کند.

وی با اشاره به فعالیت خیریه‌ها در سطح شهرستان، تصریح کرد: حفظ آبروی افراد در کار خیر بسیار مهم است و نیاز به یک بانک اطلاعاتی از افراد نیازمند شهرستان داریم تا بتوانیم آنها را توانمند کنیم.

گلابی با تأکید بر تخصصی شدن خیریه‌ها در شهرستان، اظهار داشت: اگر خیریه‌ها کارها را به صورت تخصصی انجام دهند مانند خیریه مسکن‌ساز و تنها در این زمینه فعالیت کنند، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

وی گفت: خیریه‌ها باید به دنبال آن باشند تا همدیگر را تقویت کنند باید کارگاهی را برای زنان سرپرست خانوار و افرادی که به دنبال شغل هستند ایجاد کنیم تا درآمد و ایجاد اشتغال را به دنبال داشته باشد.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه باید بین خیریه‌ها رقابت سالم باشد، بیان کرد: 121 هیئت مذهبی و 15 خیریه در سطح شهرستان داریم و باید با کمک همدیگر زائرسرایی را برای همشهریان شهرستان در مشهد ایجاد کنند.

آسیب‌های اجتماعی شهرضا با همکاری سازمان‌ها مردم‌نهاد احصا می‌شود

مسئول سازمان‌های مردم نهاد شهرضا نیز در این جلسه اظهار داشت: سمن‌ها، نماد و واسط مشارکت مردم هستند و مشارکت مردم یکی از بازوهای اصلی ارتقای سلامت، کاهش فقر و بی‌عدالتی در سلامت جوامع است.

سمیه محمودی با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای مؤثر و مشخص سازمان‌های مردم‌نهاد، حدواسط بودن بین دولت و جامعه است، افزود: نقش اساسی سازمان‌های مردم‌نهاد در جریان کمک به توسعه، ایجاد ظرفیت اجتماعی در مراحل برنامه‌ریزی و سازماندهی فعالیت‌های توسعه است.

مسئول سازمان‌های مردم نهاد شهرضا با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند زمینه‌ساز گسترش امنیت انسانی باشند، گفت: بسیاری از سازمان‌های مردم‌نهاد با توجه به وظیفه ذاتی و اساسنامه، مأموریت‌هایی را بر عهده دارند که نتایج این ماموریت‌ها موجب برقراری و گسترش امنیت انسانی می‌شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین وظایف سازمان‌های مردم نهاد افزود: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی، جلب مشارکت عمومی، جذب سرمایه و منابع کوچک مالی، ایجاد و تقویت همکاری مردم با دولت، گسترش نظارت عمومی بر دولت، کمک کردن در راستای پیشرفت جامعه از جمله مهم‌ترین وظایف سازمان‌های مردم نهاد است.

محمودی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد بر سه اصل داوطلبانه بودن، غیرانتفاعی و غیرسیاسی بودن استوار هستند که امیدواریم در شهرضا سازمان‌ها تمامی این سه اصول را رعایت کنند.

وی اظهار داشت: موفقیت سازمان‌های مردم نهاد به خودجوش بودن، اهداف مشترک، قانون‌مندی، برنامه‌ریزی، استقلال بستگی دارد که اگر سمن‌ها آنها را رعایت کنند می‌توانند خیلی مؤثر باشند.

مسئول سازمان‌های مردم نهاد شهرضا افزود: در شهرستان شهرضا 24 سازمان مردم نهاد و 15 خیریه دارای مجوز فعالیت هستند که زیر نظر فرمانداری شهرضا در حیطه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، حمایتی، بهداشت و اجتماعی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جامعه قدرتمند نیازمند مشارکت مردم در امور جامعه است، اظهار داشت: در شهرستان شهرضا می‌توانیم با همکاری سازمان‌های مردم نهاد آسیب‌های اجتماعی را احصا و آنها را برطرف کنیم.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/03/19/139403191224464415456614.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 2

  1. عبدالله

    آیامردم شهرضا برای مجتمع فولاد تخم دو زرده کرده اند که عوارض آلایندگی به آنجا تعلق گرفته است هر بیماری وبدبختی از مجتمع فولاد مال مردم مبارکه آن وقت موقع عوارض الایندگی که میشه دو دستی تقدیم شهرضا میشه دود و دم وآلودگی بیماری های صعب العلاج برای مردم مبارکه اما پول های عوارض برای شهرضا و ریز وجاهای دیگر پس این ………. مبارکه در ……….. که اینقدر هیاهوی تبلیغاتی وکارناوال خونه به خونه وشهر به شهر راه انداخته ومنم منمش گوش فلک وعالم را کر کرده کجا بوده که عوارض آلایندگی را به جاهایی که استحقاقش را ندارند داده اند یعنی بی عدالتی تا این حد وظلم کردن به شهرستان مبارکه تا این حد است که حتی مسئولین شهرستان هم گوششان بدهکار نیست.

  2. رضا

    این هم از کارهای مخرب ……………………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×