» عمومی » فناوری اطلاعات » فردا، سیاره مشتری به نزدیکترین فاصله از زمین می رسد
فناوری اطلاعات

فردا، سیاره مشتری به نزدیکترین فاصله از زمین می رسد

دی 15, 1392 009

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه ،این هفته رخدادهای نجومی بسیار جالبی در آسمان رخ می‌دهد، از روز شنبه ۱۴ دی ماه، ساکنان نیمکره شمالی شاهد دیرترین طلوع خورشید را مشاهده خواهند کرد.

ناهید و ماه در کنار یکدیگر
علاوه بر این در ساعت ۱۶:۲۸ دقیقه این روز خورشید در فاصله ۱۴۷ میلیون کیلومتری زمین قرار می‌گیرد و یک شب سرد و طولانی را برای ساکنان زمین به رقم خواهد زد، علاوه بر این شما می‌توانید در آسمان شب ناهید و ماه را در کنار یکدیگر مشاهده کنید.
16 دی ماه، مشتری را فراموش نکنید
روز دوشنبه ۱۶ دی مشتری در مقابله است، در این زمان مشتری در نزدیکترین فاصله از زمین در سال ۹۲ است، در ساعت ۱ بامداد یکشنبه زمین در این حالت بین خورشید و این سیاره قرار داشته و شرایط مناسبی برای رصد برجیس با قدر ۲.۷- (بسیار درخشان) و با قطر زاویه ای ۴۷ ثانیه کمان خواهدبود.
با تلسکوپ علائم سطحی بهتری ازاین جرم غول پیکر را می‌توانید مشاهده کنید.
17 دی، ماه و اورانوس به دیدار یکدیگر می روند
در روز سه‌شنبه ۱۷ دی نیز مقارنه ماه و اورانوس رخ می‌دهد، شما می‌توانید در ساعت ۱۹ امشب مقارنه سه درجه‌ای این دو را با هم مشاهده کنید. که مشاهده این سیاره آبی رنگ به ابزار پیشرفته نجومی و دوربین دوچشمی نیاز است.
18 دی، ماه به حالت تربیع می رسد
چهارشنبه ۱۸ دی نیز شما شاهد تربیع ماه در ساعت ۷:۱۰ خواهید بود اما برای دیدن آن در ایران باید تا اندکی پس از ظهر منتظر بمانید تا ماه طلوع کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×