» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » پیشرفت اقتصادی کشور در گروِ تولید است
اخبار شهرستان مبارکه

پیشرفت اقتصادی کشور در گروِ تولید است

دی 15, 1392 108

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایلنا ، فرماندار، ائمه جمعه و جماعات، رؤسای شورای اسلامی شهر‌ها و جمعی از مدیران و مسؤلین اداره‌های شهرستان لنجان در دیدار با مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان راهکارهای تعامل و همکاری هرچه بیشتر فولاد مبارکه با منطقه لنجان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ مدیرعامل فولاد مبارکه در این دیدار با اشاره به اینکه هم اکنون به عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور و خاورمیانه در حال ایفای نقش است، تصریح کرد: امروز جنگ ما با ابرقدرت‌ها، جنگ اقتصادی است و همانگونه که می‌دانیم ریشه مباحث مربوط به پیشرفت اقتصادی در گرو تولید است و چنانچه در کشوری تولید مورد غفلت واقع شود، اقتصاد ضعیف و شکننده‌ای خواهیم داشت بنابراین ضرورت دارد تا با حمایت همه جانبه پرچم تولید ملی را برافراشته نگه داریم و روز به روز به افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در بخش تولید و صنعت فولاد کشور بیفزاییم.
بهرام سبحانی افزود: ما در فولاد مبارکه به موازات دنبال کردن اهداف تولید، بنا داریم در کنار اجرای طرح‌‌های توسعه و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای منطقه و کشور به خوبی در زمینه رسالتهای اجتماعی شرکت نیز ایفای نقش نمائیم.
وی در ادامه به اراده فولاد مبارکه برای جذب حداکثری نیروهای بومی منطقه اشاره کرد و گفت: قطعاً چنانچه در منطقه مبارکه و لنجان نیروهای متخصص وجود داشته باشد برای فولاد مبارکه بسیار بهتر است که از این مزیت استفاده نماید هرچند سیل عظیم مهاجرت‌ برای احراز شغل به این مناطق باعث شده است ما با رشد بیکاری در مناطق مذکور مواجه باشیم که می‌بایست با ایجاد کارگاه‌ها و شهرک‌های صنعتی و همچنین توسعه‌های شهری، سرریز شهر‌های بزرگ را در آن‌ها شاهد باشیم و از نیروی آن‌ها در جهت توسعه استفاده نماییم.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به محدویتهای موجود در بخش منابع آبی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و با تاکید بر این مطلب که مشکل کم‌آبی برای همه اقشار بویژه بخش کشاورزی و صنعت، مشکلات عدیده‌‌ای را ایجاد کرده است افزود: در مواجه با این مشکل تا کنون طرح‌های مختلفی از جمله بازچرخانی مجدد آب در سیکل تولید، ارایه طرح و سرمایه‌گذاری برای جمع‌آوری آبهای سطحی و فاضلاب شهری در منطقه مبارکه و لنجان و استفاد بهینه از این آب‌ها در چرخه تولید با همکاری مسؤلین این مناطق و سازمان آب منطقه‌ای بخشی از این اقدامات بوده است.
وی ادامه داد: فولاد مبارکه انجام رسالتهای فرهنگی ـ اجتماعی خویش را یک وظیفه تلقی نموده و بر آن است تا با در نظر گرفتن حدود و اختیارات قانونی که دارد همچنان به این رسالت اجتماعی خویش پایبند باشد.
در ادامه این دیدار، عباس اقبال، فرماندار شهرستان لنجان، با اشاره به برخی چالشهای موجود در شهرستان لنجان و بسترهای مناسب همکاری که متقابل فولاد مبارکه اصفهان و منطقه لنجان گفت: فولاد مبارکه یک افتخار و سرمایه ملی است از این رو شهرستان لنجان با تمامی تلاش خود این صنعت بزرگ را کمافی‌السابق یاری خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین باقریان امام جمعه شهرستان لنجان نیز افزود: خوشبختانه در این شرایط حساس کشور که همه آحاد مختلف به نوعی مسئولیت پذیرند، صنعت و منطقه لنجان هم دغدغه یکدیگر را دارند و مصمم هستند تا به اهداف یکدیگر جامه عمل بپوشانند.
وی افزود: از یک سو مناطق همجوار مراکز صنعتی دریافته‌اند که پیشرفت هر ملت در گرو توسعه صنعتی آن کشور است و تنها در این صورت است که توسعه‌های شهری محقق خواهد شد. از سوی دیگر صنایع نیز همزمان که در حال رشد و توسعه هستند به خوبی به این امر واقف شده‌اند که باید توسعه‌های مناطق همجوار به موازات توسعه‌های صنعتی انجام شود تا در راستای دستیابی به توسعه پایدار و شکوفا شدن زمینه‌های رشد در بخشهای اقتصادی، علمی، اجتماعی و فرهنگی در درازمدت با مشکل مواجه نگردند و به بن بست نرسند. بطور کلی اینجای بسی خوشحالی است که اکنون هدایت فولاد مبارکه بر عهده کسی سپرده شده که سالیان سال در این زمینه‌ها تجارب ارزنده‌ای دارد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×