» عمومی » ورزشی » شجاع مثل زلاتکو/ میانگین سنی فوق العاده سپاهان؛ ۲۵.۳ سال!
ورزشی

شجاع مثل زلاتکو/ میانگین سنی فوق العاده سپاهان؛ ۲۵.۳ سال!

دی 15, 1392 108

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایمنا، کرانچار در نیم فصل اول گه گاه از بازیکنان جوانی مانند شریفی و مرادمند استفاده می‌کرد اما اوج ریسک او در نیم فصل دوم رقم خورد جایی که در همان بازی اول و در یک اقدام شجاعانه علی کریمی ۱۹ ساله را در بازی حساس با فولاد فیکس کرد و این هافبک اصفهانی حالا پس از گذشت ۶ هفته از آغاز نیم فصل دوم در نقش پلی میکر تیم جا افتاده است.
پس از کریمی نوبت به مهدی شریفی رسید که پس از ۳ هفته عدم گل زنی سپاهان در نیم فصل دوم، در بازی حساس برابر تراکتورسازی فیکس شود و اتفاقاً طلسم گل نزدن‌های سپاهان را باطل کند. او در دو بازی بعدی نیز فیکس ترکیب کرانچار بود و حالا با گلزنی هایش رکوردی فوق العاده دارد، ۳ بازی و ۴ گل زده.
اما شاید آنهایی که در تمرین روز پنجشنبه سپاهان شاهد حضور امیرحسین کریمی ۱۷ ساله در ترکیب

 آنهایی که در تمرین روز پنجشنبه سپاهان شاهد حضور امیرحسین کریمی ۱۷ ساله در ترکیب تیم اصلی در بازی درون تیمی بودند هم باورشان نمی‌شد واقعاً کرانچار می‌خواهد از ستاره سپاهانی تیم ملی در جام جهانی زیر ۱۷ سال از ابتدا و همان دقیقه اول بازی با صبا استفاده کند. 

تیم اصلی در بازی درون تیمی بودند هم باورشان نمی‌شد واقعاً کرانچار می‌خواهد از ستاره تیم ملی در جام جهانی زیر ۱۷ سال از ابتدا و همان دقیقه اول بازی با صبا استفاده کند، هرچند فوتبالی‌ها خوب می‌دانند دو روز مانده به یک بازی مربی یک بازی درون اردویی بین تیم اصلی و ذخیره ها برگزار می‌کند و امکان تغییر در آرایش تیم اصلی در بازی پیش رو نزدیک به صفر است. اما کرانچار این ریسک را به جان خرید و بازیکن آماده تمرینات سپاهان را فیکس کرد و انصافاً هم نسبت به سنش بازی خوبی به نمایش گذاشت.
همچنین در دو بازی گذشته کرانچار از مرادمند، مدافع ۲۰ ساله تیمش نیز از اواسط نیمه دوم استفاده کرده که عملکرد بدون نقصی داشته است. البته سال گذشته نیز کرانچار امین جهان عالیانی را رو کرد که قابلیت بازی در هافبک دفاعی و هجومی را دارد.

 

شاید این عملکرد کرانچار در درست استفاده کردن و همچنین خراب نکردن بازیکنان جوان سپاهان کلاس درسی باشد برای مربیان ایرانی و امثال امیر قلعه نویی که وقتی در سپاهان حضور داشت به جای پرورش یک مهاجم مستعد جوان از رضا عنایتی و جواد کاظمیان ۳۰ و اندی ساله به عنوان مهاجم ذخیره استفاده می‌کرد. اما مربی کروات نشان داده خیلی شجاع تر و البته کاربلد تر از این حرف‌هاست تا تیمش حتی با از دست دادن مهم ترین مهره‌هایش یعنی جباری، افشین، سوکای و نویدکیا بتواند با اتکا روی بازیکنان آکادمی اش همچنان مدعی بماند تا مدیران این تیم بیش از پیش به دنبال تمدید قرارداد با این مربی خوب باشند.
در این بین نباید از نقش باشگاه در اضافه کردن حدود ۱۰ بازیکن زیر ۲۰ سال از جمع بازیکنان تیم های پایه سپاهان به تیم بزرگسالان این باشگاه در دو فصل اخیر به سادگی گذشت.

اگر نگاهی به سن و سال بازیکنان بازی روز گذشته سپاهان داشته باشیم در بین ۱۴ بازیکنی که دیروز بازی کردند فقط ۴ بازیکن بالای ۳۰ سال می‌بینیم. همچنین میانگین سنی بازیکنان سپاهان نیز میانگین فوق العاده 3/25 سال است که حتی جوانگراترین باشگاه‌های اروپایی

 مربی کروات نشان داده خیلی شجاع تر و البته کاربلد تر از این حرف‌هاست و تیمش حتی با از دست دادن مهم ترین مهره‌هایش یعنی جباری، افشین، سوکای و نویدکیا بتواند با اتکا روی بازیکنان جوانش همچنان مدعی بماند. 

مانند آرسنال و آژاکس نیز این میانگین را ندارند.
اگر نگاهی هم به دو باشگاه تهرانی که این روزها بابت صدرنشینی‌هایشان حسابی ذوق کرده‌اند داشته باشیم میانگین سنی بسیار بالایی را مخصوصاً برای استقلال می‌بینیم. تیم امیر قلعه نویی در آخرین بازی خود در لیگ برتر تنها از ۳ بازیکن زیر ۳۰ سال در تیمش سود می‌برد که در نوع خود یک رکورد منفی به حساب می‌آید. استقلال با میانگین سنی 7/29 سال برازنده لقب باشگاه پیرمردهاست!
همچنین پرسپولیس نیز که گویا امسال به دنبال جوانگرایی بوده در آخرین بازی خود در لیگ میانگین سنی بهتر از 4/28 سال ندارد.
در زیر لیست بازیکنان ۳ تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس را در بازی‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر می‌بینید که برای تیم‌شان به میدان رفتند (اعداد داخل پرانتز سن بازیکنان است): 
سپاهان: رحمان احمدی(۳۳)، علی حمودی(۲۷ )، شجاع خلیل زاده(۲۴)، هادی عقیلی(۳۲)، علی احمدی(۳۰)، احسان حاج صفی(۲۳)،اروین بولکو(۳۲)، امید ابراهیمی(۲۶)، حسین پاپی(۲۸)، امیر حسین کریمی(۱۷)، یعقوب کریمی(۲۲)، علی کریمی(۱۹)، محمدحسین مرادمند(۲۰) و مهدی شریفی(۲۱).
میانگین: ۲۵.۳

استقلال: مهدی رحمتی(۳۰)، امیرحسین صادقی(۳۲)، خسرو حیدری(۳۰)، علیرضا نیک بخت واحدی(۳۳)، پژمان نوری(۳۳)، جی‌لوید ساموئل(۳۲)، آندرانیک تیموریان(۳۰)، جواد نکونام(۳۳)، سیاوش اکبرپور(۳۰)، محمد مهدی نظری(۲۳)، ایمان باصفا(۲۱)، آرش برهانی(۳۰) و هاشم بيک‌زاده(۲۹). 
میانگین
: ۲۹.۷

پرسپولیس: نیلسون جونیور(۳۸)، سیدجلال حسینی(۳۱)، محسن بنگر(۳۴)، حسین ماهینی(۲۷)، قاسم دهنوی(۳۲)، میثم حسینی(۲۶)، رضا حقیقی(۲۴)، مهرداد کفشگری(۲۶)، محمد نوری(۳۱)، محسن مسلمان(۲۲)، محمدرضا خلعتبری(۳۰)، حمیدرضا علی عسگری(۲۳)، فرزاد حاتمی(۲۸) و محمد عباس زاده(۲۵).
میانگین: ۲۸.۴

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×