» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » دست یابی به دانش فنی تعمیرات اساسی اسپیندل نوردگرم فولاد مبارکه
فولاد مبارکه

دست یابی به دانش فنی تعمیرات اساسی اسپیندل نوردگرم فولاد مبارکه

آذر 15, 1394 0013

با همت و تلاش کارکنان فولاد مبارکه دانش فني تعميرات اساسي کوپلينگهاي اسپيندل رافينگ نوردگرم در کشور نهادينه شد و از اين پس علاوه بر بينياز شدن ارسال اين تجهيز به خارج از کشور، سالانه مبالغ قابل توجهي صرفه جويي اقتصادي حاصل شد.

به گزارش پایگاه خبری شمس، افشين نادي رييس کارگاه مکانيک تعميرگاه مرکزي فولاد مبارکه در همين رابطه افزود: تا پيش از کسب اين موفقيت، براي تعميرات اساسي اسپيندل مذکور نياز بود تا اين تجهيز 12 متري که 37 تن وزن و گشتاوري حدود 1800 کيلو نيوتن متر را انتقال ميدهند، به خارج از کشور ارسال گرددکه در اين فرآيند با مشکلاتي از قبيل حمل و نقل ترافيکي، نياز به زمان حداقل 6 ماه براي انجام عمليات تعميرات و هزينهاي بالغ بر 10 ميليارد ريال به ازاي هر اسپيندل مواجه بوديم.

نادي خاطر نشان کرد: اکنون با نهادينه شدن دانش فني تعميرات اساسي اين تجهيز حساس، شرايط براي تعميرات اساسي سه اسپيندل ديگر فراهم شده که انشاءاله با انجام اين کار تا پايان سال جاري 40 ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي براي فولاد مبارکه حاصل ميشود .

درهمين رابطه عليرضا تابع جماعت سرپرست تعميرات هيدروليک، رول و جوشها تصريح کرد: اسپيندلهاي مذکور پس از يک دوره کاري متناسب با توليد براي انجام تعميرات اساسي به تعميرگاه مرکزي ارسال ميشوند در شروع فرآيند تعمير، پس از شستشو، کنترل ايجاد اوليه، تستهاي غير مخرب TP وTM بر روي کوپلينگها انجام ميشود و در صورت نياز به تعويض کوپلينگها ،اين مجموعه 37 تني بر روي دستگاه بورينگ قرار گرفته تا به روش ماشينکاري بتوان کوپلينگ معيوب با انطباق 0.8 ميلي متر در قطر 610 ميلي متري را از مجموعه اسپيندل جدا نمود همچنين در صورتيکه محل قرارگيري کاسه نمدها آسيب ديده باشد، بايستي مجموعه مذکور به کارگاه غلتک نورد گرم منتقل شده تا بر روي ماشين تراش با ابعاد مناسب، تراشکاري محل آسيب ديده صورت گرفته و پس از بازسازي به روش متال اسپري شود. سپس سنگ زني در محل بر روي دستگاه انجام گيرد تا ابعاد نهايي طبق نقشه حاصل شود . پس از انتقال اسپيندل به تعميرگاه در محلي که در قسمت پذيرش براي مونتاژ مجموعه آماده سازي شده توسط دو جرثقيل تناژ بالا و با اسشتفاده از ابزارآلات کمکي و تمهيدات ايمني مناسب به صورت عمودي قرارگرفته و کوپلينگ گرم شده در کوره حدود 300 درجه سانتيگراد توسط مکانيزم و جرثقيل ديگري با دقت بر روي اسپيندل مونتاژ ميشود . اين مرحله از کار به دليل تلرانس ذکر شده و محدوديت فضاي مونتاژ بسيار حساس بوده و نياز به دقت بسيار زيادي دارد.

عليرضا تابع جماعت در پايان از سرپرست تعميرگاه مرکزي و نوردگرم، همکاران کارگاه غلتک نوردگرم، اسکلت فلزي و گروه فني تعميرگاه مرکزي، حمل و نقل و تعميرات مرکزي که در کسب اين موفقيت همکاري داشتند، تشکر و قدرداني نمود.

f01

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×