» عمومی » ورزشی » تصمیم عادل فردوسی پور و تعجب اشکان دژاگه
ورزشی

تصمیم عادل فردوسی پور و تعجب اشکان دژاگه

آذر 15, 1394 0016

عادل فردوسی پور، اشکان دژاگه را در پست بهترین هافبک چپ بعد از انقلاب قرار داد؛ اتفاقی که حتی این بازیکن را تعجب زده کرده است، چه رسد به کارشناس ها.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ عادل فردوسی پور تمایل داشت اشکان دژاگه در تیم منتخب اش باشد. اگر او می خواست اشکان را در پست اصلی اش یعنی هافبک راست قرار دهد، به مهدی مهدوی کیا می باخت. در پست هافبک نفوذی هم عادل دو قلدر بزرگ یعنی پروین و منصوریان را در لیست دارد، به همین دلیل اشکان چشم بسته، بیرون از ترکیب می ماند. عادل به همین دلیل در اقدامی که از نظر کارشناس ها عجیب است، اشکان دژاگه را در پست هافبک چپ قرارداد تا رقبایش کسانی باشند که بعید است رای بیاورند. اتفاقا پیش بینی ها درست از آب در آمد و اشکان توانست از پس نیکبخت و درخشان برآید. شنیده ها حکایت از آن دارد که حتی خود او، از حضور در این پست تعجب کرده است. اشکان هیچگاه هافبک یا بال چپ نبوده است. تا آنجا که اهالی فوتبال به یادشان می آید، اشکان در تیم ولفسبورگ بال راست بازی می کرد. پس از انتقال به فولام هم بال راست بود اما در اواخر حضور در این تیم، با توجه به نیاز فیلیکس ماگات بال چپ بازی می کرد. در تیم ملی هم کسی به یادش نمی آید اشکان چپ تخصصی بازی کرده باشد. او از ابتدای حضور در تیم ملی بال راست بود و سپس به میانه زمین منتقل شد. از آنجا که کروش اعتقاد داشت باید بازیکنان چند پسته باشند، گاهی اشکان را در بال چپ هم بازی می داد اما تا جایی که همه و کارشناس ها می دانند، احسان حاج صفی و وحید امیری در این سال ها بال چپ بودند. پس از کناره گیری مهرداد پولادی از تیم ملی، کروش مجبور شد احسان را از پست بال چپ به مدافع چپ ببرد و وحید امیری را در ترکیب ثابت قرار دهد. اشکان هیچگاه در این معادلات جایی نداشت و در پست های دیگری مشغول بازی بود؛ حال چگونه به خاطر چند بار جابجایی در زمین و حضور در پست بال چپ، در بین هافبک چپ ها قرار گرفته است؟ اشکان در لحظه اول پس از شنیدن این خبر جا خورده و سوالش این بوده که «من در هافبک چپ رای آوردم؟» البته خود او هم می دانست که قطعا در پست های دیگر رای نمی آورد و همان بهتر که عادل فردوسی پور در چنین پستی او را قرار داد.
البته اشکان با این تصمیم توانست شانس حضور در تیم منتخب بعد از انقلاب را داشته باشد و بالاتر از یکی مثل حمید درخشان ، به این عنوان برسد.

http://images.khabaronline.ir/images/2015/12/position50/15-9-3-193150images.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×